شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، با بیان این‌که کتاب عهد جدید انجیل و عهد قدیم تورات است، اظهار داشت: اناجیل اربعه که امروزه مرسوم اند، دارای اشتباهات عقلی و علمی فراوانی هستند که امکان ندارد از طرف پیامبری الهی نازل شده باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، ماه رمضان را ماه نزول کتاب های آسمانی دانست و افزود: کتاب‌های مقدس تورات، انجیل، زبور و کتاب قرآن در این ماه مبارک نازل شده اند که این امر نشان دهنده عظمت و کمال این ماه است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که اعتقاد به اسلام در ادامه اعتقاد به کتاب‌های آسمانی نظیر تورات و انجیل میسر است، گفت: کتب آسمانی و ادیان گذشته، پس از اسلام منسوخ شدند.

آیت الله شفیعی، با بیان این که پذیرش آیین یهودیت و مسیحیت بر مردم آن زمان واجب بوده، اظهار داشت: پس از ظهور اسلام هر کس دینی جز دین پیامبر خاتم را می پرسید از او پذیرفته نبود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مصون ماندن قرآن از تحریف در طول تاریخ، گفت: کتاب عهدین که امروزه به چاپ می رسد، شامل کتاب های تورات و انجیل است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که کتاب عهد جدید انجیل و عهد قدیم تورات است، اظهار داشت: این کتاب ها تحریف شده‌اند و امروزه به زبان های گوناگونی به چاپ رسیده اند.

آیت الله شفیعی، با اشاره به در اختیار بودن ۴ انجیل لوقا، متی، مرقس و یوحنا در اختیار مسیحیان تصریح کرد: این کتاب ها که به نام ۴ تن از حواریون نامگذاری شده اند به اناجیل اربعه شهرت دارند.

وی، با بیان این که حواریون ۱۲ نفر بودند که یکی از آن ها به نام یهودا از مسیر هدایت خارج و جاسوس یهود شد، اظهارداشت: اناجیل اربعه تحریف شده هستند؛ چرا که بیش از ۳۰ سال پس از حضرت عیسی نگارش و تدوین شدند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به جایگاه والا و عظمت کتاب آسمانی قرآن تصریح کرد: عظمت قرآن بدین سبب است، که عین الفاظ قرآن از سوی خداوند به جبرئیل و سپس بر پیامبر نازل شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اناجیل اربعه که امروزه مرسوم اند، دارای اشتباهات عقلی و علمی فراوانی هستند که امکان ندارد از طرف پیامبری الهی نازل شده باشند.

آیت الله شفیعی، با بیان این که انجیل برنابا، نام انجیلی دیگر است، گفت: برنابا نام یکی دیگر از حواریون که قدم به قدم به با حضرت عیسی(ع) بوده و عروج این پیامبرالهی به آسمان را نیز دیده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که انجیل برنابا با اصول و موازین الهی بسیار منطبق است، اظهار داشت: در ابتدا کشیشان مخالف توزیع و گسترش انجیل برنابا بودند و دستور به آتش زدن این کتاب دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که در قرآن آمده که پیامبران در کتاب‌های خود ظهور پیامبر خاتم را مژده داده اند، گفت: در تنها انجیلی که اوصاف پیامبر خاتم ذکر شده انجیل برناباست.

آیت الله شفیعی، با بیان این که در انجیل اربعه اشاره‌ای به وجود پیامبر خاتم نشده، اظهار داشت: انجیل حقیقی انجیل برناباست که لازمه پذیرش آن، پذیرش حضرت خاتم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha