دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کانون های مساجد

حوزه/فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی بیست ودوساله شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیش از ظهر امروز مراسم بیست ودومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجج اسلام والمسلمین صالحی منش استاندارقم، ارباب سلیمانی دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور، بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندارقم، و اعضای کانون های مساجد استان قم در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی و ذکر مصیبت به مناسبت ایام فاطمیه، حجت الاسلام روحانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم ضمن خیرمقدم به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد پرداخت.

وی با بیان اینکه 493 کانون در قم به فعالیت های فرهنگی هنری اهتمام دارند که 115 کانون در داخل روستاها هستند، گفت: 160 کانون خواهران و 333 کانون برادران به فعالیت های فرهنگی هنری می پردازند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندارقم در سخنانی با اشاره به اینکه امروز کانون های مساجد، جوانان را از خطرات بیمه می کنند، ابراز داشت: امیدواریم این تلاش ها سبب شکوه و عزت فرهنگی کشور باشد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با تاکید بر اینکه دشمنان از مسجد سیلی خورده اند، ابراز داشت: نقش واقعی مساجد را بار دیگر باید احیا کرد و امروز شاهد حضور صدها هزار جوان به مساجد هستیم.

وی افزود: 19 هزار و 8000 کانون فرهنگی هنری در مساجد شکل گرفته است که حدود 500 مرکز در قم می باشد.

سخنران پایانی این مراسم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر لزوم حرکت به سمت استقلال اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: استقلال اقتصادی بخشنامه ای نیست و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا کشور روی پای خود بایستد.

در پایان این مراسم از مسئولان استانی، ائمه جمعه و جماعات، دبیران کانون های فرهنگی هنری نمونه مساجد با عنوان مسجدمحوران تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

حجت الاسلام نصرتی امام جماعت مسجد امام حسین(ع) و حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان نیز به عنوان ائمه جمعه و جماعات مسجدمحور برگزیده شدند.

خاطرنشان می شود نمایشگاهی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حاشیه این همایش برای بازدید حضار دایر شده بود.

انتهای پیام/313 /33  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha