جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعید روحانی

حوزه/ مسابقه نمادسازی با هدف جریان‌سازی در راهپیمایی 22 بهمن در قالب کاریکاتور، شعارنویسی، پیوستن دانش آموزان به کمپین‌ها و ... برگزار می‌شود.

 به گزارش  خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم شب گذشته در سومین جلسه اعضای كمیته مساجد استان قم در ستاد دهه فجر که در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد در خصوص برگزاری مسابقه نمادسازی 22 بهمن عنوان کرد: مسابقه نمادسازی با هدف جریان‌سازی در راهپیمایی 22 بهمن در قالب کاریکاتور، شعارنویسی، پیوستن دانش آموزان به کمپین‌ها و ... برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه ستاد فرهنگی هنری مساجد استان قم ابراز کرد: هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه آمادگی خود را برای اطلاع‌رسانی مسابقه المان‌سازی 22 بهمن اعلام کرده است، همچنین کانون فرهنگی هنری مساجد قم وظیفه خود را در این زمینه انجام می دهد.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: در رابطه با اطلاع‌رسانی این مسابقه از طریق رسانه صدا و سیما می‌توان از زیرنویس استفاده کرد که باید مذاکراتی در این خصوص صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام اسدالله كريمی قائم مقام دبيرخانه ستاد فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این جلسه گفت: ارسال صورت جلسه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر به شورای هماهنگی استانداری نشان‌دهنده فعالیت مستمر اعضای این کمیته است.

قائم مقام دبیرخانه ستاد فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: اگر امروز می‌بینیم که جوانان و نوجوانان کشور با نشاط خود در جهت محکوم کردن عمل سخیفانه مجله فرانسوی در توهین به مقدسات اسلام، کمپین‌هایی را تشکیل می‌دهند به دلیل برنامه‌ریزی‌های مستمری بوده که در کشور انجام شده است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: امیدواریم برنامه‌ریزی در این جلسات باعث حضور حداکثری جوانان در سال‌های آینده شود.

برگزاری مسابقه المان‌سازی مبارزه با استکبار در راهپیمایی 22 بهمن

وی با اشاره به این که در جلسه گذشته دو دستور جلسه در کمیته مساجد استان قم مطرح شد بیان کرد: اولین موضوع در خصوص برگزاری مسابقه المان سازی مبارزه با استکبار بود که آئین‌نامه اولیه‌ای مطرح شد و برای اجرای آن در سطح استان، دستگاه‌های مربوطه اعلام آمادگی کردند.

قائم مقام دبیرخانه ستاد فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: برگزاری مسابقه المان‌سازی مبارزه با استکبار باعث ایجاد برنامه شورآفرین در راهپیمایی 22 بهمن خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: وقتی بحث نمادسازی مطرح می‌شود، نوجوانان و جوانان در مساجد به تکاپو می‌افتند و شاهد طرح و ایده نویی در راهپیمایی 22 بهمن خواهیم بود که آثار زیادی را نیز به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: دعوت از ائمه جماعات در آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) دومین موضوعی است که در صورت پذیرفتن تولیت آستان مقدس، می‌تواند صورت بگیرد و باعث می‌شود که برنامه‌ها بهتر پیگیری شود.

قائم مقام دبیرخانه ستاد فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: نتیجه این نشست‌ها و مصوبات آن به شورای هماهنگی استانداری ارسال می‌شود که امید است حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین برگزاری مراسم باشکوه در مساجد استان را داشته باشیم.

400مسجد قم زیر پوشش بسیج مساجد

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قافی معاون اجرایی ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه خواستار حذف شرط مقاطع تحصیلی از مسابقه نمادسازی 22 بهمن شد و گفت: موضوع دستاوردهای انقلاب ازجمله موضوعاتی است که پیشنهاد می‌شود به موضوعات مسابقه اضافه شود.

معاون اجرای ستاد اقامه نماز استان قم افزود: همچنین موضوع انرژی هسته‌ای به جای موضوع تحریم قرار گیرد.

حجت الاسلام قافی عنوان کرد:مسابقه نمادسازی 22 بهمن باید از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود که می‌توان با تهیه کلیپی در این خصوص به اطلاع دانش‌آموزان برسانیم.

وی با بیان این که جوائز موضوعات را می‌توان معنوی‌تر کرد اظهار کرد: کتاب‌هایی منتشر شده است که به زندگی روزمره افراد می‌پردازد که می‌توان از این کتاب‌ها به عنوان جوایز مسابقه استفاده کرد.

حدود 215 نفر از ائمه جماعات مساجد استان قم، بسیجی هستند

در ادامه حسن مغانلو مسئول دبیرخانه بسیج مساجد استان قم با بیان این که حدود 400 مسجد زیر پوشش بسیج مساجد است گفت: بسیج مساجد استان قم هر سال دو بار همایش بزرگ ائمه جماعات برگزار می‌کند.

مسئول دبیرخانه بسیج مساجد استان قم عنوان کرد: حدود دویست و 15 نفر از ائمه جماعات مساجد استان قم، بسیجی هستند و با پایگاه‌ها ارتباط دارند.

مغانلو با بیان این که دومین همایش ائمه جماعات در بهمن سال جاری برگزار می‌شود اظهار داشت: بسیج مساجد استان قم در نظر دارد که مسابقه کاریکاتور در ایام دهه فجر برگزار کند.

شایان ذکر است با هم‌اندیشی اعضای کمیته مساجد دهه فجر استان قم، دومین همایش ائمه جماعات بسیج مساجد استان با همایش ائمه جماعات در حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه فجر ادغام می‌شود.

همچنین مسابقات بسیج استان که با مسابقه نمادسازی موازی‌کاری دارد ادغام می‌شود تا کار در سطح وسیعی صورت گیرد و از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

طلاب غیرایرانی در برنامه‌های دهه فجر حضور داشته باشند

مهدی کلانترزاده مدیر اجرایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) نیز در این جلسه عنوان کرد: در مسابقه المان سازی 22 بهمن برخی موارد تخصصی وجود دارد که در این رابطه می‌توان برای دانش‌آموزان و مربیان کانون، کارگاه‌های آموزشی تشکیل داد.

مدیر اجرایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) ابراز کرد: بحث کلان دستاوردهای انقلاب برای کودکان ملموس‌تر است و می‌تواند در مسابقه نمادسازی 22 بهمن گنجانده شود.

کلانترزاده با اشاره به سفر مقام معظم رهبری(مدظله) به قم که طلاب غیرایرانی را صاحب‌خانه خواندند گفت: اگر بتوانیم حضور طلاب غیرایرانی را در برنامه‌های دهه فجر داشته باشیم حرکت ارزشمندی خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت:ورود بخش خصوصی در برنامه‌های دهه فجر می‌تواند برای تأمین جوایز مسابقه نمادسازی مفید باشد.

برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده ابراهیم

سیدمحمد صالح نژاد کارشناس امور قرآنی اداره اوقاف استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: محفل انس با قرآن 17 بهمن سال جاری بعد از نماز مغرب در امامزاده ابراهیم برگزار می‌شود که از قاریان برجسته کشوری در این جلسه بهره مند می‌شویم.

کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف استان قم اظهار داشت: در این مراسم، برنامه‌های متنوعی از جمله تواشیح و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود، همچنین مسئولین برنامه برای اطلاع رسانی مسابقه نمادسازی 22 بهمن آمادگی دارند.

در مسابقه نمادسازی به موضوعات روز توجه شود

حجت الاسلام مهدی اعتمادی مدیر هیئات و مساجد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه گفت: در مسابقه نمادسازی باید به موضوعات روز مانند توهین به پیامبر، بحث وحدت و انرژی هسته‌ای توجه شود تا دانش‌آموزان المان‌ها و آثار خود را ارائه دهند.

مدیر هیئات و مساجد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در کنار دو ایستگاه فرهنگی که ایجاد می‌شود می‌توان ایستگاه‌های صلواتی ایجاد کرد.

حجت الاسلام اعتمادی با بیان این که برای انجام هر برنامه ای تبلیغ و پوشش خبری مهم است اظهار داشت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید به نوبه خود در خصوص مسابقه نمادسازی اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه گفت: برخی از ائمه جماعات در سطح استان هستند که در کارهای فرهنگی دخیل هستند و در بسیج، کانون فرهنگی مسجد و یا مناسبت‌ها با جوانان مسجد همگام هستند که این ائمه جماعات باید شناسایی شوند و از آنان تقدیر و تشکر شود.

حضور دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در مسابقه نمادسازی 22 بهمن

حجت الاسلام مراد حیدری مسئول تشكل‌های مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان قم نیز در خصوص مسابقه نمادسازی22 بهمن عنوان کرد: در پوستر مسابقه ایده‌هایی باید ذکر شود تا دانش‌آموزان بتوانند محصولات ارزشمندی ارائه دهند، همچنین پوستر مسابقه به صورت رنگی ارائه شود.

مسئول تشكل‌های مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان قم اظهار داشت: در مسابقه نمادسازی 22 بهمن باید همه دانش‌آموزان اعم از دبستانی‌ها تا دبیرستانی‌ها دخیل باشند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی و فتنه‌هایی که در طول این سالها رخ داده است می‌تواند به موضوعات این مسابقه اضافه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha