دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ارباب سلیمانی

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: رادیو آمریکا در تحلیل خود اعلام کرد روحانیت و ولایت فقیه، بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد سه مانع فعالیت های آن ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی امروز در بیست ودومین مراسم سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور  که در قم برگزارشد، با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه قلب مومن حرم الهی است، اظهار داشت: دین اسلام مکتبی است که ما را به سمت جمع و اجتماع هدایت می کند و پایگاه این تجمع را مسجد به عنوان خانه خدا معرفی کرده است. 

وی با بیان اینکه مسجد متعلق به خدا و مردم است، تصریح کرد: مسجد به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد و فعالیت های صورت گرفته در مساجد باید به گونه ای باشد که همه اقشار جامعه را در برگیرد و در این صورت کارکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مسجد احیا می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه امام راحل(ره) با الگوگیری از رسول اکرم(ص) انقلاب اسلامی را شکل داد، گفت: در اوایل انقلاب پایگاه های مساجد بودند که انقلاب را از خطرات نجات دادند و در زمان دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرین بودند و این مسئله نشان دهنده هنر امام راحل(ره) نسبت به توجه به مساجد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از دوران جنگ،  دکتر لاریجانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ملزم کردند تا طرحی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه کند، گفت: شورای انقلاب فرهنگی با اجماع آرای خود این نهاد فرهنگی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به نقش فرهنگی کانون های مساجد در مقابله با توطئه های دشمنان، ابراز داشت: ماموریت های متفاوت مسجد دشمن را به فکر فروبرده است؛ تحرکات علیه اسلام و ایجاد داعش، مسجد را هدف قرار داده است، چرا که مساجد تاثیرگذار هستند و اهداف دشمن را خنثی می کنند. 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پایگاه بیداری و حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با تاکید بر اینکه دشمنان از مسجد سیلی خورده اند، ابراز داشت: نقش واقعی مساجد را بار دیگر باید احیا کرد و امروز شاهد حضور صدها هزار جوان به مساجد هستیم.

وی با بیان اینکه 19 هزارو 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد شکل گرفته است که حدود 500 مرکز در قم می باشد، گفت: امروز کتابخانه های مساجد نقش جدی دارند و 10 هزار کتابخانه دارای مخزن و باز در مساجد فعالیت دارند و سالانه 4 میلیارد تومان از سوی وزارت ارشاد برای تامین کتب ها صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه کانون های مساجد امروز به درختی تنومند تبدیل شده اند که میوه های بسیاری داده اند،  افزود: از حمایت های دولت، کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس برای حمایت های جدی از این نهاد فرهنگی در ارائه لایحه و تصویب بوجه تشکر می کنیم. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف کانون های مساجد ترویج و توسعه اندیشه اسلامی در مساجد است، ابراز داشت: ائمه جماعات از این ظرفیت، بهترین بهره برداری را برای تقویت فعالیت های علمی، دینی و فرهنگی می کنند. 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در ادامه با اشاره به اینکه 700 کانون تخصصی در 22 رشته فعال هستند، اظهار داشت: کانون تخصصی مهدویت در کرمانشاه هرهفته با حضور بیش از 700 نفر، برنامه های مهدوی اجرا می کند.

وی افزود: فعالیت 122 مرکز در دانشگاه ها، 188 مرکز دیجیتال، حضور 364 کانون در مصلی، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور 200 فعال قرآنی و برگزاری  جشنواره نشریات تجربی از دیگر دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری است.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی  گفت:  نقش روحانیت، جذابیت مساجد، بصیرت بخشی و تقویت روحیه جهادی از عوامل موفق آمیز در مسیر کانون ها خواهند بود.

وی با اشاره به تحلیل اخیر رادیو آمریکا در خصوص عوامل خنثی کننده توطئه های دشمنان، اظهار داشت: این رادیو در تحلیل خود اعلام کرد روحانیت و ولایت فقیه، بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد سه مانع فعالیت های آن ها است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در بخش پایانی سخنان خود به انتظارات این نهاد فرهنگی از دکتر لاریجانی پرداخت و اظهار داشت: دوستان ما دائما دیدار درخواست با رهبری را دارند و شما زمینه ساز و واسطه فیض شوید که این دیدار محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی همچنین خاطرنشان کرد: ارائه گزارش فعالیت های کانون های فرهنگی به صحن علنی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشمولیت نیم درصد کتابخانه های عمومی، راه اندازی پرتال مساجد ایران با هدف زمینه سازی ارتباط بامساجد کشورهای اسلامی از دیگر انتظارات ما از ریاست مجلس شورای اسلامی  است.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha