دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 335094
۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
سعید روحانی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: یکی از امتیازات کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که همه فعالیت های آن تحت نظر روحانیت و امام جماعت مسجد انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی در حاشیه بازدید استاندار قم از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، با اشاره به این که کانون های مساجد از سال 71 تاسیس شده اند، گفت: یکی از امتیازات کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که همه فعالیت های آن تحت نظر روحانیت و امام جماعت مسجد انجام می شود، همچنین همه افراد با سلایق مختلف می توانند از برنامه های کانون ها استفاده کنند و به قشر خاصی محدود نمی شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 18 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: باید بر اساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تعداد کانون های مساجد کشور حداقل به تعداد یک چهارم مساجد کشور باشد(یعنی 25 درصد مسجد های کشور)، این در حالی است که تعداد کانون ها در قم بیش از 50 درصد است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در سال گذشته در کل ایران 10 میلیارد تومان برای فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور درنظر گرفته شد که واقعا برای این حجم و ظرفیت کانون های مساجد، اعتبار ناچیزی است، با این حال حداقل انتظار ما این است که تامین بودجه برای هر استان متناسب با ظرفیت های آن استان انجام شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم تصریح کرد: در برخی استان ها کانون های مساجد برای خودشان ردیف بودجه مستقل دارند و طبیعی است که بدون دغدغه مالی فعالیت بهتری خواهند داشت.

بیشتر فعالیت های کانون های مساجد قم به صورت جهادی انجام می شود

حجت الاسلام روحانی با بیان این که در ابتدای کار سعی کردیم نگاه را به کار فرهنگی تغییر دهیم، گفت: در حال حاضر اکثر کارهایی که در کانون ها انجام می شود، به صورت جهادی و نتیجه تغییر نگاه است.

وی ادامه داد: استفاده از لایه های مشورتی، ایجاد اتاق فکر و بهره گیری از آراء صاحب نظران در حوزه فعالیت های فرهنگی و کار در مسجد و ایجاد مجمع نمایندگان کانون ها از اقدامات دیگری بود که در راستای ارائه ارتقای سطح فعالیت ها انجام شد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز کانون های مساجد قم، یادآور شد: اگر امروز اعتمادی به این کانون ها وجود دارد، نتیجه قوت برنامه ریزی دقیق و عملکرد هدفمند این کانون هاست.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: در کانون های مساجد سعی شده که از همه ظرفیت های تاثیرگذار مانند نخبگان استفاده شود. امروز بسیاری از برنامه ها و فعالیت های کانون هابه عنوان الگویی برای نهادهای دیگر استان و حتی کانون های سراسر کشور قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha