دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم بااشاره به ضرورت توجه به مباحث پژوهشی در فعالیت‌های فرهنگی، از راه اندازی پژوهشکده مساجد قم خبر داد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلامروحانی در همایش سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهش و فعالیت‌های هنری، گفت: قم دارای ظرفیت‌های خوبی در این دو محور است، اما کانون‌های فرهنگی هنوز در این مقوله به جایگاه واقعی خود دست نیافته‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم، تجهیز کانون را از برنامه‌های سال آتی عنوان کرد و افزود: یک شبکه واحد ارتباطی در تمام کانون های مساجد استان راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه از تدوین سند چشم انداز دبیرخانه کانون‌ها را ضروری دانسته و ابراز داشت: در حال حاضر مشغول تدوین اساس نامه و سند چشم انداز هستیم و این مهم با هماهنگی ستاد عالی مساجد کشور به سرانجام خواهد رسید.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به آمار کانون های مساجد قم، گفت: کانون ها از جهت کمی رشد خوبی داشته‌اند، به طوری که در خردادماه تعداد 102 کانون در قم فعال بود، اما در حال حاضر به 164 مرکز افزایش یافته است، البته سهمیه استان 208 کانون می‌باشد که باید تا خرداد سال آینده این ظرفیت تکمیل گردد.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی جداگانه‌ای برای ائمه جماعات،مسئولین و اعضای کانون‌ها در سال جاری برگزار شد که این امر به ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌ها کمک کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، تقسیمات منطقه‌ای و برگزاری جلسات ماهیانه ، تعامل بیشتر بین کانون‌ها و مشارکت در اجرای برنامه‌ها، نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز، برگزاری مسابقات مختلف کشوری و استانی از جمله کریمه، همای رحمت،  نور علی نور، تاسیس خانه شاهد و هیات مرکزی و نمایشگاه فجرآفرینان عاشورایی را از جمله برنامه های انجام شده در سال جاری برشمرد.

حجت الاسلام روحانی از برگزاری اردوهای مقطعی و دائمی خبر داد و گفت: اردوی جوانه انتظار ویژه اعضای کانون های قم بود که در اردوگاه تهران برگزار شد و اردوی سراسری اندیشه انتظار نیز در حال برگزاری است که از استان های مختلف به قم سفر می کنند و با مسایل مهدویت آشنا می شوند که سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان ابراز داشت: کسب رتبه اول توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم در بین تمام دستگاه های استان در زمینه طرح‌های اجرایی در عرصه جوانان و نوجوان، از دستاورد‌های این دبیرخانه به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha