دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 217019
۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۱

دومین اردوی فرهنگی هنری جوانه‌های انتظار (2) با حضور 200 مربی طلبه و رو حانی، از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان قم، برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مسئول دبیر خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، امروز در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: هر سال در ایام اوقات فراغت، جوانان و نوجوانان برای فراگیری آموزش‌های علمی و فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی به مساجد فراخوانده می‌شوند، تا از این طریق در مسیر تعالی و سعادت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سعید روحانی افزود: برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی در انتقال مفاهیم به صورت علمی به جوانان و نوجوانان تاثیر گذاری فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این اردوها حلقه‌های معرفتی 10 نفره با محوریت یک مربی روحانی تشکیل می‌گردد و مباحث به صورت کارگاهی آموزش داده می‌شود.

مسئول دبیر خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، هدف نهایی  از برگزار اردوهای اوقات فراغت را استمرار کارهای فرهنگی در طول سال بر شمرد و یادآور شد: اگر بخواهیم کار فرهنگی جواب بدهد، نباید ارتباط دانش‌آموزان با مساجد قطع شود.

* 20 هزار جوان و نوجوان در اردوی جوانه‌های انتظار

وی خاطرنشان کرد: 20هزار نفر در اردوی جوانه‌های انتظار (2) که در چهار مرحله پنج روزه در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: این اردوها از 26 تیر آغاز و تا 11 مرداد ادامه خواهد داشت و برنامه‌های متنوعی از قبیل حلقه‌های معرفت، مباحث اخلاقی، کارگاه خلاقیت، روایتگری سیره شهدا، شبی با قرآن و دعوت از شخصیت‌ها و سخنرانی طراحی و تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: با توجه به هزینه‌های سنگین اردو که بخشی از آن توسط خود دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، اما متاسفانه مسئولان استانی هیچ مساعدتی در این زمینه نداشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha