جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دهه فجر

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی از برگزاری مراسم ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام ​حسین تقی ‌زاده، امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های دهه فجر امسال در استان آذربایجان شرقی، گفت: انقلاب اسلامی ماحصل مجاهدت میلیون‌ها انسان و خون صدها شهید و مجاهدت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و گرامیداشت انقلاب اسلامی در دهه فجر وظیفه همه مسئولان است.

وی، گرامیداشت ایام الله دهه فجر و زنده داشتن شعائر الهی را یک فرصت طلایی برای بازخوانی تاریخ قبل و بعد از انقلاب دانست و تصریح کرد: کمیته‌های ستادهای دهه فجر تشکیل شده و 24 کمیته تخصصی و برنامه‌ ریزی از سه ماه قبل جلسات خود را برگزار کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی با اشاره به این که کمیته های ستاد دهه فجر از اقشار مختلف مردم تشکیل شده است، گفت: عمده محور برنامه‌های امسال دهه فجر، جوان‌گرایی و محوری بودن مردم در اجرای برنامه ها است. در شهرستان‌ها نیز ستادهای مرکزی دهه فجر تشکیل شده که در هر شهر 17 کمیته فعال است.

حجت الاسلام ​ تقی ‌‌زاده همچنین ترویج و تعمیق آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری، نقش ولایت فقیه و ارتقای آگاهی عمومی از ریشه‌های انقلاب، بررسی وجه تمایز و جلوه کارآمدی انقلاب اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، ارتقای آگاهی عمومی جوانان و ... را از جمله اهداف اجرای برنامه های دهه فجر برشمرد.

وی با اشاره به این که در طی ایام الله دهه فجر 3 هزار برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در ایام الله دهه فجر، مراسم ویژه ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: 150 محفل قرآنی در امامزادگان، مدارس و مساجد برگزار می ‌شود و برنامه‌های خاطره‌ گویی با هدف نگارش تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی اجرا می‌ شود که کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی نیز سال آینده منتشر می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha