جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۸۳ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا،  در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر، با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان به منظور بزرگداشت این ایام، اظهار کرد: اعزام روحانیان مبلغ به مساجد از جمله اقداماتی است که با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، افزود: به مناسبت این ایام در مجموع ۳۸۳ روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام می شوند که از این تعداد ۴۰ نفر مبلغه و مابقی روحانی مبلغ هستند.

حجت‌الاسلام روحانی نیا با اشاره به سرفصل های تبلیغی روحانیان اعزامی در ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان احکام دینی و شرعی،اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی و. .. برخی از سرفصل های تبلیغی روحانیان در دهه مبارک فجر به شمار می روند.

دبیرستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی استان در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اجرای برنامه های منسجم شاخص شهرستان ها در مساجد و هیئات مذهبی، هماهنگی با مساجد شهرستان ها جهت پخش بانگ الله اکبر همزمان با سراسر کشور،استفاده از ظرفیت روحانیان برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس شهری و روستایی، هماهنگی با هیأت های مذهبی جهت استفاده از روحانیان دربرنامه های این ایام، حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و هماهنگی با روحانیون جهت اجرای برنامه های دهه فجر در مکان های محل استقرار از جمله برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در راستای گرامیداشت دهه فجر محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام روحانی نیا برگزاری مسابقات فرهنگی، تهیه و نصب بنر در مرکز استان و مراکز شهرستان ها، برنامه ریزی در راستای حضور طلاب و روحانیان در مراسم های راهپیمایی و تظاهرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه، برنامه ریزی جهت حضور برادران و خواهران اهل سنت در مراسم های گرامیداشت ایام الله دهه فجر و... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha