جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرجام

حوزه/ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، تعصب های کورکورانه و جاهلانه را بلای جان اسلام و مسلمین دانسته و گفت: علما باید با از بین بردن عوامل ایجاد تفرقه، اقتدار و شوکت و عظمت جامعه اسلامی را حفظ و تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرجام، صبح امروز درهمایش "رحمة للعالمین"، در مجتمع در مجتمع فرهنگي- آموزشي مازندران، مشهد مقدس، با تاکید بر این که باید عوامل تفرقه زا در جامعه اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و عزمی جدی برای مقابله با آن وجود داشته باشد، گفت: این مسئله رسالت علما و روحانیون شیعه و سنی در شرایط امروز است.

وی با طرح این سؤال که علمای دین برای مقابله با تفکرات افراطی و از بین بردن زمینه های آن باید چه کاری انجام دهند؟ ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند "مسلمانان باید عوامل مخالف وحدت را بشناسند و در این عرصه علمای دین باید از اهانت ها و جسارت به مقدسات را جلوگیری کنند".

عضو شورای سیاستگذاری مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به این که علما بهترین افراد برای ریشه یابی عوامل بروز اختلاف و تفرقه هستند، ابراز داشت: علما می توانند با از بین بردن عوامل ایجاد تفرقه، اقتدار و شوکت و عظمت جامعه اسلامی را حفظ و تقویت کنند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان این که اراده نظام اسلامی در همه ارکان بر مقابله با تفرقه و تشتت و برخورد با عوامل اختلاف انگیز است، تصریح کرد: نظام اسلامی با مجموعه ها و پایگاه های سخن پراکنی که جز تحریک عواطف  و احساسات دینی، کاری ندارد، برخورد کرده است و این مسئله نشان دهنده اراده جدی نظام در برخورد با تفرقه افکنی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با تاکید بر این که اراده علما نیز باید در این زمینه همسو با نظام باشد، ابراز داشت: بازار تکفیر و تعصب های کور کورانه و جاهلانه، در جامعه اختلاف ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: نظام با اقدامات تحریک آمیز مقابله می کند و این که مقام معظم رهبری در سفر به کردستان اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی اعلام می کنند و یا در ترور عالم سنی در عراق، مرجعیت شیعه موضع گرفته و آن را محکوم می کند، به خاطر آن است که مردم به سمت جریان های انحرافی سوق دادهنشوند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان تاکید: باید مطابق قرآن و سیره و روش عملی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) نسبت به مسئله مهم وحدت توجه ویژه داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha