یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرجام

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام گفت: طبق آمار، افراد متدين در پشتوانه سازي براي مدارس علميه توجه خوبي داشته اند زيرا آنچه مي ماند همين وقف ها است و وقف برای مدارس علمیه سابقه تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمين فرجام در مراسم افتتاح فاز دوم ساختمان مدرسه علميه امام خميني(ره) كوهسرخ با بيان اين كه بايد نسبت به مسائل فرهنگي و تهاجم هاي دشمنان حساسيت مضاعف داشت، گفت: برخي از افراد معتقدند كه در خانواده آنها تجهيزات ماهواره اي نيست بنابراين فرزندانشان به انحراف نمي رود در حالي كه بايد توجه داشت كه ممكن است الگوهاي منحرف غربي را از ديگراني كه ماهواره دارند، بياموزد.

وي در ادامه با اشاره به ياوه گويي هاي نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل متحد درباره خطر ايران، گفت: امروز با برنامه ريزي دقيق و حساب شده به دنبال تضعيف اسلام و انقلاب اسلامي هستند و وضع كنوني برخي از كشورهاي اسلامي گواه اين مطلب مي باشد.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان در ادامه با اشاره به اين مطلب كه حوزه هاي علميه شيعه با استفاده از معارف ناب دين شكل گرفته است، به طلاب توصيه كرد: بايد متوجه بود كه بزرگان حوزه از اول طلبگي خود دغدغه معنوي داشته اند. هدف بايد فقط عالم شدن و دفاع از حريم اهل بيت (عليهم السلام) باشد و به هيچ چيزي غير آن نينديشند.

وي افزود: قدم هاي قوي و جدي خودسازي معنوي را از روز اول طلبگي برداريد و همواره با قرآن به عنوان لازمه طلبگي انس داشته باشيد و در كنار آن به اموري مانند تهجد شبانه، توسل و ديدار با بزرگان حوزه توجه كنيد.

دبير شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با بيان اينكه حوزه هاي علميه شيعي ريشه در باورهاي ديني مردم دارند و به صورتي مردمي اداره مي شده و افراد متدين بر اساس اعتقاداتشان وجوهات داده اند، افزود: با تلاش هايي كه انجام شده، حركت جديدي در مدارس علميه ايجاد شده است و طبق آمار امروزه هم مردم در پشتوانه سازي براي مدارس علميه توجه خوبي داشته اند زيرا آنچه مي ماند همين وقف ها است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha