پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ نماينده ولي فقيه در خراسان گفت: گروه هايي مانند داعش، طالبان، القاعده و كساني كه ادعاي خلافت بر مسلمين را دارند، الفباي اسلام را نمي دانند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آيت الله واعظ طبسي، همزمان با ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع) در مراسم عمامه گذاري تعدادي از طلاب حوزه علميه خراسان، گفت: ملت ايران، بزرگ، غيرتمند و علاقمند به استقلال است و تا امروز بسياري از تلاش ها و فعاليت هاي دشمنان اسلام را ناكام گذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه كساني كه با تحريم بر ايران فشار مي آورند از اين امر غافل اند كه ملت ما مستقل و عزيز است، ابراز داشت: اين مردم با توكل به خدا و عنايت اهل بيت (ع) اين عزت و استقلال را همواره حفظ خواهند کرد و تمام فشارها را تحمل كرده و مي كنند و البته مسئولان نيز براي رفاه آنها تلاش و اقدام خود را انجام مي دهند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آمريكايي ها و برخي از سران رژيم ها، انسان هايي هستند كه جز به منافع خود به هيچ چيز ديگري فكر نمي كنند و به خاطر خود ساخته نبودن، سقوط كرده اند.

*خيانت سران برخي كشورها به اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به ايجاد گروه هايي مانند داعش، طالبان، القاعده و كساني كه ادعاي خلافت بر مسلمين را دارند و الفباي اسلام را نمي دانند، تصريح كردند: ننگ بر سران برخي از كشورهاي اسلامي كه اين گروه ها را تقويت كردند و مي خواستند چهره اسلام را به وسيله آنها مخدوش كنند، اما خوشبختانه نتوانستند و خودشان نيز امروز بدنام شده اند.

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان ياد آورشدند: آتش اين فتنه بزرگ در منطقه با تدبير مقام معظم رهبري به خوبي در سوريه، لبنان، يمن و عراق بر طرف شد.

آيت الله واعظ طبسي با بيان اينكه ورود به حوزه و پرداختن به مسائل حوزوي هم سهل و هم دشوار است، ابراز داشت: حوزه منحصر و استثنايي ترين سازمان و مركزيتي است كه تحقيق و پژوهش در زمينه مسائل اسلامي از وظايف اصلي آن مي باشد و هيچ نهاد و سازماني نمي تواند در اين مسئوليت مدعي باشد.

نماينده ولي فقيه در خراسان در ادامه با اشاره به اينكه معرفت، اولين امر در علم است، اظهار داشت: انسان اگر خود را شناخت و با ويژگي هايش آشنا شد، زمينه براي شناخت آفريدگار فراهم مي شود.

بايد تربيت نفس داشت

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين مطلب كه انسان مي تواند موجودي دقيق، قدرتمند و مقاوم در برابر فشارهاي سياسي، اجتماعي و ... باشد و يا آسيب پذير بوده و تحمل هيچ سختي و دشواري اي را نداشته باشد، تاكيد كرد: اگر فردي مقاومت و پايداري داشته باشد و نفس خود را تربيت كند، مي تواند در برابر همه قدرتهاي شيطاني بايستد و پرچم آزادي و اسلام خواهي را به اهتزار در آورد.

مدير عالي حوزه علميه خراسان در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز يك فقيه و مجتهد جامع الشرايط، مديريت جهان اسلام را به عهده دارد و آ نقدر اين مديريت قوي است كه كسي تصور نمي كرد كه يك فقيه از چنين مديريتي برخوردار باشد.

آيت الله واعظ طبسي  تصريح كرد: امروزه افرادي به خاطر اين مديريت، توانسته اند به مقامات و عرصه هاي مهم علمي رسيده و در علم و صنعت از ديگران سبقت بگيرند و در اين امور حرف اول را بزنند.

 وي با اشاره به اذعان صريح روزنامه اسرائيلي مبني بر اين كه موساد با همكاري آمريكايي ها، دانشمندايراني به شهادت رسانده است، يادآور شد: اين كار به خاطر اين است كه آنها نمي توانستند پيشرفت امروز جوانان اين كشور كه تربيت شدگان عالمي مسلط بر نفس يعني امام و مقام معظم رهبري هستند را تحمل كنند.

توصيه هايي به طلاب

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه خطاب به حاضرين با اشاره به اينكه بهترين تصميم را براي تلبس در بهترين زمان گرفته اند، گفت: معتقدم كه لباس روحانيت در توفيقات و حتي عبادت ها و توسل هاي طلبه و ايجاد علقه عاطفي با اهل بيت (ع) تاثير گذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبري، لباس روحانيت در نگاه مردم را نقش آفرين دانست و ابراز داشت: وقتي مردم به يك روحاني و عالم ديني نگاه همراه با احترام، تكريم و انتظارات دارند بايد خيلي مراقب رفتار خود بود.

آيت الله واعظ طبسي افزود: اولين كار يك طلبه خودسازي، تربيت و تسلط بر نفس و خواسته هاي نفساني است.

وي در ادامه، مقوله «فكر» در ميان علوم حوزوي را بر همه چيز مقدم و پايه و اساس رسيدن به احكام الهي عنوان و خاطر نشان كرد: البته آشنا شدن با ادبيات عرب، منطق، اصول و مقداري كلام و فلسفه در زمان مناسب و به وسيله افراد خودش، لازم است.

مباحثه را فراموش نكنيد

آيت الله واعظ طبسي  با تاكيد بر اينكه هيچ چيزي مانند علوم حوزوي طلبه را به مقصود نمي رساند، با بيان اين كه فقهاي بزرگ، در طول تاريخ نقش مربي را داشته اند، افزود: طلبه نبايد وقت خود را به بطالت بگذراند. ورزش و بحث ها و نشست هاي دوستانه جاي خود و پرداختن به مطالعه و درس جاي خود را دارد.

نماينده ولي فقيه در خراسان خطاب به طلاب تصريح كرد: هرگز از مباحثه غافل نشوید و به بيان استاد خود دل داده و كسي را به عنوان استاد انتخاب كنيد كه به او ارادت داشته و عادل بدانيد.

وي ادامه داد: استفاده درسي از سي دي، نوار، سايت و ... اشكال ندارد، ولي نمي تواند فقط و فقط وسيله اي براي پيشرفت باشد، زيرا در تحصيل علم بايد صاحب نظر بود و با تلاش، كوشش و برنامه ريزي كار كرد.

*تشرف به حرم حضرت رضا (ع)؛ رمز موفقیت

نماينده ولي فقيه در خراسان در ادامه سخنان خود با توصيه به اينكه طلاب قدر حضور در مشهد مقدس را بدانند و هر روز به زيارت حرم مطهر مشرف شوند، افزود: اكثر كساني كه به مقاماتي رسيده اند از جانب حضرت ثامن الحجج (ع) بوده است.

مدير عالي حوزه علميه خراسان با ابراز اميدواري از اين كه طلاب حاضر در اين مراسم به انديشمندان بزرگي براي عالم اسلام تبديل شوند و قدرت بر طرف كردن همه شبهات امروز دشمن را بدست آورند، تاكيد كرد: امروز دنياي اسلام و نسل جوان به قدرت فكري و علمي طلاب حوزه هاي علميه نياز دارند و براي اين كار بايد كار كنيد تا به سؤالات و شبهات آنان پاسخ دهيد.

گفتنی است، در اين مراسم كه تعدادي از علما، اساتيد و روحانيون، والدين و همسران طلاب حاضر در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوي حضور داشتند، 50 نفر به دست نماینده ولی فقیه در خراسان، آیت الله واعظ طبسی به لباس مقدس روحانيت ملبس شدند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha