جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 343177
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
جمعیت علمای عراق

حوزه/ جمعیت علمای عراق اقدام داعش در نبش قبر امام نووی و سید نبهان در سوریه را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بار دیگر گروه تکفیری داعش از چهره خبیث و حقیقت زشت خود پرده برداشت، چهره ای که تلاش می کنند آن را با شعار اسلام و تبلیغات توخالی بپوشانند.

در بیانیه جمعیت علمای عراق آمده است: پس از سلسله جنایت های آنها در قتل و کشتار و تخریب و انفجار، بی احترامی و نبش قبور پیامبران، صالحان و علما از جنایت های بی سابقه این گروه تروریست است که حتی احترام تاریخ و قبور مسلمانان و مردگان و آثار اسلامی را نیز نگاه نداشتند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اقدام اخیر این تروریست ها در نبش قبر امام ححیی الدین ابوزکریا یحیی بن شرف النووی شافعی و سید شیخ محمد بن احمد النبهان حلبی، در سوریه اقدامی شنیع و غیر قابل گذشت است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد. چنین جنایت هایی نهایت توهین به تاریخ امت اسلام و بزرگان و مقدسات مسلمانان و بزرگان دین و فقه است که حافظان میراث اسلامی و حلقه ای از حلقات وصل میان ما و صالحان گذشته به شمار می روند.

داعش با این جنایت خود در تخریب آثار اسلامی و سوزاندن کتب و انفجار مساجد و قبور و ضریح ها و منفجر ساختن قبور انبیا و صالحان و علما ما را به یاد هولاکو و مغول و قتل و غارت و کشتار آنها در امت اسلامی می اندازند.

جمعیت علمای عراق تاکید کرده است: اکنون جوانان مسلمان باید مراقب این اقدامات خبیثانه باشند و برای متوقف ساختن حمایت های مالی و انسانی و رسانه ای از این گروه ها به دولت های خود فشار بیاورند؛ چرا که این گروه ها هر خانه ای را در زمین خراب می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha