دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار فیروزآبادی

حوزه/ فرمانده ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه سلفی – تکفیری داعش حاصل خباثت و سیاست پلید پیر استعمار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار سرلشگر بسیجی سید حسن فیروز آبادی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه داعش، بزرگترین دشمن اسلام و تشیع است، اظهارداشت: ریشه اصلی شکل گیری داعش به صورت سازمانی و تشکیلاتی را باید در تحولات دهه  آخر قرن 20 در افغانستان دانست، زیرا با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، القاعده در پیوند با طالبان توانست پایگاه های متعددی را در سراسر افغانستان دایر کند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: با سقوط طالبان در سال 2001 شبکه های زنجیره ای القاعده در بیش از 60 کشور جهان شکل گرفت و به دنبال حمله آمریکا به عراق در سال 2003، " ابومصعب الزرقاوی"، که بعد از " ایمن الظواهری" و " بن لادن" نفر سوم القاعده شناخته می شد، با شعار مبارزه با صلیبی های اشغالگر وارد عراق شد و بدین ترتیب شاخه القاعده در عراق موسوم به " القاعده در سرزمین رافدین" را تشکیل داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از آنجا که القاعده در عراق با اشغالگران مبارزه می کرد، با استقبال جوانان عراقی مواجه شد و حتی از کشورهای دیگر نیز بسیاری راهی عراق شدند و این موجب قدرت گیری زرقاوی در عراق شد.

وی با بیان اینکه القاعده در عراق، علاوه بر حمله به اشغالگران، با تمسک به تکفیر، به حکومت جدید عراق و شهروندان بی گناه به ویژه شیعیان حمله ور شد و این علمیات ها در عراق ادامه داشت تا اینکه با سرپیچی زرقاوی ازدستورات بن لادن و کشته شدن وی در سال 2006 توسط آمریکایی ها، گروه های وابسته به القاعده زیر چتر سازمانی به نام " دولت اسلامی عراق" به رهبری ابوعمر البغدادی " گرد آمدند.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: پس از کشته شدن ابوعمر، چهره دیگری با نام " ابوبکر البغدادی" به رهبری دولت اسلامی عراق رسید و با خروج آمریکایی ها از عراق و نیز حملات ارتش عراق و عشایر، این گروه دچار افول شد تا اینکه با شروع بحران سوریه جان تازه ای گرفت، بطوری که البغدادی با گسترش فعالیت های خود در سوریه، سازمان خود را به " دولت اسلامی عراق و شام" و با مخفف " داعش" تغییر نام داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه حضرت بقیة الله (عج) افزود: به کار بردن نام شام به جای سوریه که منطقه ای به گستردگی سوریه، اردن، لبنان، فلسطین اشغالی، بخش هایی از غرب عراق و صحرای سینا را شامل می شود، هدف گذاری آینده این سازمان تکفیری تروریستی را نشان می دهد بطوریکه رهبران داعش با برگزیدن این نام، آرمان بازگشت به دوران اقتدار خلافت امویان و عباسیان را در سر می پرورند.

دکتر فیروز آبادی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخن می گفت، خطاب به طلاب و روحانیون تصریح کرد: حوزه های علمیه و طلاب به عنوان پرچم داران اسلام و تشیع هوشیار و مهّیا باشید که دشمن (داعش) به سرکردگی رژیم صهیونیستی و انگلیس و حمایت های مالی عربستان، قطر، ترکیه در صدد روی کار آوردن خلافت های بنی امیه و بنی عباس هستند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: نوع رفتار و اقدامات خوارجی این گروه تکفیری و جنایت کار بازگو کننده افکار و تفکرات منحط این گروه افراطی سلفی است.

وی بیان داشت: نقش روحانیت باید نقشی آرام بخش برای جامعه باشد، ولی خود مجهز و آماده مبارزه با این تفکرات افراطی باشند، همانگونه که امام علی (ع) مردم را آرام می کرد، ولی با شمشیر به جنگ خوارج رفت و آنها را از بین برد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: بحمدلله امروز به برکت فتوای مرجعیت شیعی و یکپارچگی ملت و دولت عراق گروه های تکفیری در همه جبهه ها شکست خوردند و طی ماه های اخیر نه تنها دارای پیشروی نبوده اند، بلکه توانایی مقابله با نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق را نداشته اند.

دکتر فیروزآبادی ادامه داد: این دشمن خطرناک است و هرگز نباید  تا نابودی کامل از آنان غافل شد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha