جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیروزآبادی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور علاقه و ارادت به ساحت مقدس روحانیت و نقش موثر ایشان در طول تاریخ دو کتاب ارزشمند را تالیف و به جامعه ولایت مدار و روحانیون معظم تقدیم کردم.

 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی امشب با حضور در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اعلام این خبر اظهارداشت: "اصالت روحانیت و حوزه علمیه در قرآن و در مکتب امام عصر (علیه‌السلام)" و "روحانیین در دل‌ها" دو کتاب جدید بنده است که با اجازه مقام معظم رهبری اقدام به تالیف آن نمودم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کتاب " اصالت روحانیت در قرآن کریم" اولین کتاب من در حوزه روحانیت و مربوط به 10 سال پیش است که بارها تجدید چاپ و در اختیار همه طلاب و فضلای حوزه های علمیه و روحانیون معزز قرار گرفته است.
وی افزود: در این کتاب سعی شده است جوانان و طلاب را با هجمه هایی که از 200 سال گذشته برای کنار زدن روحانیت انجام شده است و میزان موفقیت و ناکامی این هجمه ها را که محصول یک سخنرانی برای همراه کردن جمعی از جوانان و روحانیون بود که باهم بودند، ولی با یکدیگر تفاهم نداشته اند و من در این سخنرانی به دنبال آن بودم که این دو را یکی کنم به رشته تحریر در آوردم و الحمدلله نتایج مثبتی به دنبال داشت.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: این کتب در ارتباط با شناخت ریشه‌های قرآنی و تاریخی حوزه‌ها و روحانیت و نیز مسئولیت‌های روحانیون در کلام ولایت با تحقیقات علمی در مجموعه رهنمودهای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری‌های حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رشته تحریر در آمده است.
وی گفت: محتویات این کتب خوانندگان را نسبت به رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در قرآن کریم، مکتب امام عصر (علیه السلام) و راه‌های برقراری و حفظ حاکمیت اسلام ناب آشنا می‌سازد و دارای محورهای اصلی و کلیدی (14 محور) می باشد که بارها از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نایب بر حق ایشان بیان شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه حضرت بقیة الله اعظم(عج) با اشاره به این محورها، افزود: " روحانیت و صیانت از نهاد دین و ولایت‌پذیری به واسطه اسلام‌پذیری ناب و محبت اهل بیت (ع)"، " رابطه روحانیت با اهداف انقلاب اسلامی، دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان و تحقق اهداف الهی"، " رابطه روحانیت با وحدت و انسجام ملی اسلامی با تاکید بر جماعت"، " رابطه روحانیت با تولید علم، توسعه آگاهی و تحول در تعلیم و تربیت در تهذیب و اخلاق و گسترش کرسی‌های نظریه‌پردازی"، " رابطه روحانیت با اداره امور فرهنگی و دینی جامعه و خیرخواهی عمومی (مدیریت سیاسی و اجتماعی)" از محورهای کتاب روحانیین در دل ها می باشد.
فرمانده سالهای دفاع مقدس ادامه داد: " رابطه روحانیت با نحوه ترویج اسلام ناب در آرا و بیانات امام راحل و رهبر عزیز"، "رابطه روحانیت با خدمت‌گذاری به مردم و سازندگی کشور و بصیرت انقلابی در امور"، " رابطه روحانیت با جهاد علیه استکبار و زیاده‌خواهی و نفی سلطه و بیداری روشنگری"، " رابطه روحانیت با سالم‌سازی فرهنگی جامعه"، " رابطه روحانیت با مبارزه علیه فساد و عقب‌ماندگی (ماموریت انذار)"، " رابطه روحانیت با تمدن‌سازی و آینده‌پژوهی و روشنگری دینی" از دیگر محورهای این کتاب ارزشمند است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: خوانندگان این کتاب گرانسنگ با مطالعه آن با محورهای دیگری از جمله " رابطه روحانیت با مردم، مساجد و تمسک به آداب اسلامی در عمل (تبلیغ عملی)"، " رابطه روحانیت با هویت اسلامی و دینی، حفظ نسل انقلابی و مبارزه با هویت انقلابی"، " رابطه روحانیت با دفاع مقدس و امنیت ملی و توسعه احساس امنیت فرهنگی و روانی در جامعه" آشنا خواهند شد.
دکتر فیروز آبادی یادآور شد: در این کتاب سعی شده است آن دسته از بیانات و توصیه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که در موارد مختلف تاکید و تکرار شده است به صورت کامل آورده شده است.
لازم به ذکر است این دو جلد کتاب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه عالی دفاع ملی در شمارگان ۵۰۰۰ جلد چاپ و منتشر شده است.
انتهای پیام   313/17
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha