سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسینی نژاد مجمع طلاب

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: این مجمع به واسطه قابلیت ها و توانمندی هایی که دارد توانسته نقش بسزایی را در امور مربوط به روحانیت و نهادهای مربوطه انجام و نقش کلیدی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد امشب در نشت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که با حضور رییس ستادکل نیروهای مسلح  برگزارشد،با اشاره به تاریخچه این مجمع و با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم در سال 68 به فرمان امام(ه) و توسط جامعه مدرسین تشکیل شد، اظهارداشت:مجمع  دوره هفتم از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است و اعضای آن مجموعه‌ای از اساتید، نخبگان و فعالان حوزه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد افزود: این مجمع از 12 کمیسیون که اتاق‌های فکر حوزه هستند تشکیل می‌شود که از آن‌ها می‌توان به کمیسیون آموزش و تحقیقات علمی، اخلاق، حوزه و دانشگاه، جذب، بسیج و آمادگی دفاعی و ... نام برد.

وی با بیان اینکه حداقل هر کمیسیون 15 نفر عضو دارد ابراز داشت: این مجمع برخاسته از رأی مستقیم طلاب است و این ویژگی، برترین ویژگی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: در مدت 27 سال تشکیل مجمع بیش از  50 طرح مصوب به مدیریت حوزه ارسال شده است که اکثراً یا عملیاتی شده یا در حال بررسی هستند.

وی با اشاره به وظایف مهم مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: پاسخ به استعلامات از وضعیت علمی و اخلاقی طلاب، همکاری با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها برای انتخاب امام جمعه شهرستان‌ها، معرفی و شناسایی طلاب و روحانیون برای تبلیغ در ارگان‌های مختلف و ... از جمله وظایف مجمع نمایندگان طلاب است.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha