شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: این مجمع در مدت فعالیت خود،بیش از 50 طرح مصوب به مدیریت حوزه ارائه داده که بیشتر آنها عملیاتی شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد امشب (جمعه14 آذر) در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با آیت الله العظمی سبحانی با بیان این که هدف از این دیدار تشکر و سپاس از برگزاری کنگره ضد  تکفیری درقم است اظهار کرد: نمایندگان مجمع از طرف طلاب و روحانیون از شما و آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای برگزاری این کنگره تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به این که برگزاری این کنگره یکی از بزرگترین حرکت‌های حوزه علمیه تاکنون بود، بیان کرد: کشورهایی که حامی این گروه بودند اذعان داشته‌اند که با این جریان مخالف هستند و برگزاری این کنگره در این سطح و با این نتایج ظرفیت بالای مرجعیت را نشان می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دائمی و همچنین برگزاری کنگره‌های مشابه برای همیشه از اسلام‌ستیزی و اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم در سال 68 به فرمان امام(ه) و توسط جامعه مدرسین تشکیل شد تصریح کرد:مجمع  دوره هفتم از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است و اعضای آن مجموعه‌ای از اساتید، نخبگان و فعالان حوزه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد افزود: این مجمع از 12 کمیسیون که اتاق‌های فکر حوزه هستند تشکیل می‌شود که از آن‌ها می‌توان به کمیسیون آموزش و تحقیقات علمی، اخلاق، حوزه و دانشگاه، جذب، بسیج و آمادگی دفاعی و ... نام برد.

وی با بیان اینکه حداقل هر کمیسیون 15 نفر عضو دارد ابراز داشت: این مجمع برخاسته از رأی مستقیم طلاب است و این ویژگی، برترین ویژگی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: در مدت 27 سال تشکیل مجمع بیش از  50 طرح مصوب به مدیریت حوزه ارسال شده است که اکثراً یا عملیاتی شده یا در حال بررسی هستند.

وی با اشاره به وظایف مهم مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: پاسخ به استعلامات از وضعیت علمی و اخلاقی طلاب، همکاری با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها برای انتخاب امام جمعه شهرستان‌ها، معرفی و شناسایی طلاب و روحانیون برای تبلیغ در ارگان‌های مختلف و ... از جمله وظایف مجمع نمایندگان طلاب است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha