پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
داعش

حوزه/ نیکولاس راسموس در سخنان خود گفت: آمریکا و هم پیمانان او بر این باورند که بیش از 20 هزار مسلح از 90 کشور به داعش سوریه پیوسته اند و این تعداد در حال ازدیاد است

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نیکولاس راسموس مدیر مرکز آمریکایی مبارزه با تروریسم در کنگره آمریکا اعلام کرد که تعداد اتباع خارجی که به داعش در سوریه ملحق می شوند در حال ازدیاد است و بیشتر آنها از ترکیه عبور می کنند.

وی همچنین در سخنان خود پیش از این جلسه گفت: پدیده پیوستن اتباع خارجی به داعش سوریه پدیده ای بی سابقه است که با پدیده حضور اتباع خارجی مبارز در افغانستان و پاکستان و عراق و یمن و سومالی در 20 سال گذشته قابل مقایسه نیست. وی افزود: افراد داوطلب پیوستن به داعش از راه های گوناگون به این گروه ملحق می شوند و راه مشخصی ندارد.

نیکولاس راسموس در سخنان خود گفت: آمریکا و هم پیمانان او بر این باورند که بیش از 20 هزار مسلح از 90 کشور به داعش پیوسته اند و دست کم 3400 نفر از کسانی که به داعش در سوریه پیوسته اند هویت غربی دارند که 150 نفر آنها آمریکایی یا ساکن آمریکا هستند.

این کارشناس تروریسم گفت: بیشتر کسانی که برای پیوستن به داعش به سوریه می روند برای همیشه در داعش سوریه یا عراق می مانند. وی افزود: بیشتر این افراد در نهایت امر از ترکیه عبور می کنند؛ چرا که به مرزهای سوریه نزدیک است.

وی افزود: این افراد برای ورود به ترکیه از روش های مرسوم استفاده می کنند؛ چرا که شهروندان 69 کشور از جمله کشورهای اروپایی برای ورود به ترکیه نیازی به گرفتن ویزا ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha