جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امینی بوشهر

امروز گروهی که در کشور عراق و سوریه سردرآورده و خودش را گروهی اسلامی معرفی می کند، گروهی بعثی ـ وهابی هستند، که تنها هدف آنها ضربه زدن به اسلام بوده و تمام اعمالشان مخالف نص صریح قرآن است.

حجت الاسلام امینی، استاد حوزه علمیه بوشهر، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به چگونگی شکل گیری گروهک تروریستی تکفیری داعش، اظهارداشت: برای اینکه ما یک شناخت خوبی از اهداف پیدا و پنهان این گروهک تروریستی تکفیری داشته باشیم، لازم است به بررسی ریشه ها و خاستگاه تشکیل این گروه ها توجه کنیم.

وی افزود: برای بررسی اهداف این گروه تکفیری باید کارهای اینها را مورد بررسی قرار داهیم و نتیجه کار آنها را بصورت مهندسی معکوس کشف کنیم که ماهیت این جریان چه چیزی هست.

این استاد حوزه ادامه داد: ما می بینیم که یک گروهی در کشور عراق و سوریه سردرآورده، خودش را گروهی اسلامی معرفی می کند اما از اسلام جز ظاهری فریبنده، خشک، خشن و بدون مرز دیده نمی شود. در واقع این گروه ممکن است از کلمات حق سخن بگویند ولی قصدشان از آن کلمات باطل است.

وی عنوان کرد: وقتی این گروه شعار دولت اسلامی یا حکومت و خلافت اسلامی را سر می دهند، این کلمات می تواند سخن حقی باشد، اما این سخن از کسانی صادر می شود که نه تنها بویی از حق و حقیقت و اسلامیت بلکه از انسانیت هم نبرده اند.

اعتقادات داعش مقابله صریح با نص قرآن

حجت الاسلام امینی، اضافه کرد: اینها یک گروه تروریستی وحشی صفت هستند که با وحشی گری خودشان چهره خشن و ناجوری از اسلام ارائه می کنند و به نام دین و اسلام، فجیع ترین جنایات را مرتکب می شوند که در واقع هرزه گویی هایی که آنها دارند، به نام فتوا صادر می شود که سراپا باطل و توهم است، و از آن بنام اجتهاد یاد می کنند.

وی تصریح کرد: چنین اجتهاداتی در مقابل نص صریح قرآن و سنت پیامبر(ص) است، و ما در سنت پیامبر(ص) چنین ادعاهایی نداریم. در کجای اسلام آمده که کشتن زنان و کودکان و انسان های بی گناه جایز است؟ کجای اسلام آمده که زن و دختر مسلمان بر کسانی که مسلمانان را به عنوان ادعای کفر می کشند حلال است؟ آنچه به عنوان جهاد نکاح مطرح می کنند ادعایی دروغین و ساختگی است که با هیچ کدام از اصول اسلام سازگاری ندارد.

معاون مالی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر، تاکید کرد: تا به حال از اعمال و رفتار این گروهک تروریستی، چیزی جز خونریزی، آدم کشی، ویرانی و بداخلاقی، بی عفتی و مخدوش کردن چهره الهی اسلام و آب به آسیاب دشمن ریختن، دیده نشده است.

داعش گروهی بعثی تکفیری

وی ادامه داد: در واقع ما با نگاه به این گروه مخرب، می بینیم دو ضلع دارد: یک ضلع تکفیری و ضلع دیگر آن بعثی است. این گروه تکفیری، هر مسلمان و غیرمسلمانی را که به اعتقادات بی اساس و باطل آنها نباشد قائل، کافر می دانند.

حجت الاسلام امینی افزود: در تکفیر و گذراندن سر از دم تیغ، فرقی برای آنها نمیکند شیعه باشد، یا سنی. یک زمانی می گفتند اگر کسی چهل یا هفت شیعه را بکشد، به بهشت می رود(!). دروغ می گفتند، کلک می زدند، در واقع آنان اهل سنت را هم مسلمان نمی دانند. کارنامه عملی آنها این را نشان داده است.

این کارشناس دینی، یادآور شد: اینطور نیست که بگویند شیعه ها کافرند، آنها هر کس که معتقد به اعتقادات باطلشان نباشد را کافر می دانند. میخواهد شیعه باشد، یا سنی. این همه کشتاری که در سوریه انجام دادند، یا در گذشته های قبل در آن دولت اول وهابی در عربستان بین اهل سنت انجام دادند.

وی افزود: فرقی برایشان نمی کند. بهانه می گیرند، برای این که بعضی از اهل سنت را با خودشان همراه کنند، می گویند ما میخواهیم شیعه کشی راه بیندازیم. هر کس شیعه بکشد، به بهشت می رود.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: اینها فقط شمشیر را برای مسلمانان و اسلام از رو بسته اند. هیچ ضربه ای تا به حال به منافع اسرائیل و آمریکا نزده اند. اینان هر کجا بوده اند آب به آسیاب دشمن ریخته اند. دوستی با دشمنان اسلام و کفار حربی را برای خودشان گویا واجب می دانند؛ ولی از یک طرف کشتن مسلمان ها را هم بر خودشان واجب می دانند!!

ارتباط  داعشی ها با مسلمانان حرام است!

وی ابراز کرد: گویا ارتباط دوستی و مهربانی با مسلمان ها را بر خودشان حرام می دانند. چراکه هیچ گونه نرمشی، هیچ گونه مهربانی با مسلمانان ندارند. اگر یک جایی هم عقب نشینی می کنند، عقب نشینی تاکتیکی است. می بینند خیلی رسوا شدند، می گویند ما این گروه داعش را قبول نداریم و گرنه خود آنها هم کارنامه درستی ندارند. این گروه داعش معتقداتش همان معتقدات فرقه ضاله وهابیت است.همان حرفهای وهابی ها را می زنند، و هر کس خلاف معتقداتشان داشته باشد را کافر می دانند.

این پژوهشگر حوزوی، با اشاره به این که گروه داعش بخش و ضلعی دیگر دارد و آن ضلع بعثی است گفت: این بعثی ها هم کارنامه و معتقدات درستی ندارند. حزب بعث، ساخته و پرداخته آن افلقی ایست که چندین سال قبل حزب بعث را در سوریه و عراق ساخته، و یک حزب چپ گرای کمونیسم که اعتقادات اسلامی درست و حسابی هم نداشته، این را درست کرده، و معلوم نیست این آقای افلقی به هیچ کدام از ادیان الهی اعتقادی داشته باشد.

وی افزود: این حزب بعث دستش تا مرفق هم به خون مسلمانان مظلوم عراق و هم به خون مسلمانان مظلوم ایران آغشته است، جنگ هشت ساله را این گروه بعثی به راه انداخت و جنایات بسیاری را در ایران و عراق مرتکب شد، این از ویژگی این گروه است.

داعش و القاعده میوه شجره جهنمی وهابیت

حجت الاسلام امینی بیان کرد: وقتی شما در بخش تکفیر داعش دقت بیشتری می کنید، می بینید سر از شبکه القاعده در می آورد. القاعده خودش میوه شجره جهنمی وهابیت است. القاعده شعبه نظامی از وهابیت است که توسط آمریکایی ها، برای مبارزه با نیروهای شوروی سابق در افغانستان درست شده که رهبر این شعبه، فردی معلوم الحال و سعودی الاصل به نام بن لادن بود.

وی ادامه داد: بن لادن همان جریانی که سالها بعد جاده صاف کن آمریکایی ها و ناتو برای اشغال افغانستان شد، خوش خدمتی ای برای آمریکا کرد و بهانه بدست آنها داد تا افغانستان اشغال شود. بهانه این بود که پس از انفجار برج های دوقلو در آمریکا در یازده سپتامبر ـ که همان هم کار خود صهیونیست ها و آمریکایی ها بود ـ اصلاً معلوم نبود که انفجار کار القاعده باشد ولی این گروه پذیرفت و بهانه ای شد تا آمریکا به افغانستان حمله کند.

معاون مالی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر اضافه کرد: سالهاست ملت مسلمان و مظلوم افغانستان در آتش فرقه ضاله و ظالم تروریست و موسسان ستمگر و کافر آن می سوزد. یعنی همان کسانی که اسرائیلی ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها به پشتوانه دولت وهابی سعودی، درست کرده بودند، باعث شد که کشور افغانستان به دستشان بیفتد.

وی اظهار داشت: حامی منطقه ای این گروه تروریسم، دولت وهابی سعودی و آل سعود ستمگر است. و به دست آنها هم کام عفلق به خون مسلمانان جای جای جهان آغشته است.

عده ای به خاطر شیعه بودن، از امکانات اولیه زندگی هم محروم اند

حجت الاسلام امینی، همچنین یادآور شد: این ها ظالم و ستمگرانی هستند که نه به مردم خودشان رحم می کنند و نه به مردم منطقه. دولت سعودی، هزینه و پول اعمال تروریستی گروه هایی مانند النصره، داعش، طالبان، در افغانستان و عراق و گروه های دیگر داخل سوریه را پرداخت می کند و اموال مسلمانان، آن چیزی که از راه فروش نفت مسلمان ها بدست می آید و باید خرج پیشرفت جهان اسلام و تقویت اتحاد شود را خرج دشمنی میکند.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: عربستان سعودی جهان اسلام را گرفتار جنگ و خونریزی کرده است. این دولت پوشالی وهابی سعودی، شریک جرم تمام جنایاتی است که این گروه های تروریستی، چه در عراق، چه در افغانستان و چه در سوریه انجام می دهند.

وی تاکید کرد: جالب است بدانید، خود دولت سعودی فعلی با حمایت روباه پیر، انگلیس، پس از جنگ جهانی اول که به فروپاشی عثمانی انجامید، تاسیس شد. در دربار دولت سعودی، عده ای، سر در آخور انگلستان دارند و عدهای هم دست آویز فرقه ضاله ای به نام وهابیت هستند.

این محقق حوزوی عنوان کرد: این پیوند نامبارک از قرن هجدهم میلادی بین محمد بن عبدالوهاب ـ از علمای گمراه نجد که فرقه وهابیت را پایه گذاری کرد ـ و امیرمحمد بن سعود ایجاد شد. به طوری که بخش ایدئولوژیکی و فکری این پیوند نامبارک توسط محمدبن عبدالوهاب تامین می شد و بخش قدرت فیزیکی و قدرت نظامی توسط امیرمحمدبن سعود به اجرا در میآمد.

معاون مالی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بافت های ذهنی و گمراه کننده که توسط محمدبن عبدالوهاب بافته می شد، توسط محمدبن سعود به اجرا در می آمد که جنایات بسیار زیادی هم در عربستان و هم در عراق مرتکب شدند. آنها به کربلا و نجف حمله کردند. دوهزار نفر را به عنوان کافر در حرم امام حسین(ع) کشتند و سربریدند(!!) که در کتب تاریخ نقل شده و جنایاتشان را گفته اند. هم در افغانستان نمونه دارد و هم در عراق. هم بین شیعه ها نمونه دارد و هم بین اهل سنت.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت امیر عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن قیصرسعودی که به ابن سعود معروف گشت، در اوایل قرن بیستم با کمک آل سعود و انگلستان برای باز پسگیری نجد از عثمانی اقدام کرد و موفق هم شد. وی در سال هزار و نه میلادی بر ریاض مسلط شد. امیرعبدالله یعنی حاکم کنونی عربستان، از فرزندان این فرد است.

حجت الاسلام امینی، ادامه داد: محمد بن عبدالوهاب ارتباط وسیعی با انگلستان داشت که در کتاب خاطرات مستر همفر نقل شده، و دستوراتی که این فرد به او می دهد و متاسفانه عبدالوهاب، خیلی از این اقدامات را انجام داده است.

انگلیس، فوق تخصص فرقه سازی

وی بیان کرد: دولت انگلستان هم متخصص بلکه فوق تخصص فرقه سازی است. یعنی تمام فرقه هایی که در جهان اسلام و جاهای دیگر راه اندازی می شوند، بدست انگلستان است. انگلستان این کار را با هدف ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان انجام میدهد که متاسفانه در بین مسلمانان اهل سنت، این گروه با قدرت آل سعود رشد کرد.

حجت الاسلام امینی گفت: این فرقه کارش به جایی رسیده که جهان اسلام را به خاک و خون کشیده است. از طرفی هم از خاندان سعودی است که با حمایت های انگستان، بر مناطق وسیع شبه جزیره عربستان مسلط شدند. یعنی انگلستان به آنها کمک کرد و حرمین شریفین را تحت اسارت خودشان درآوردند.

این استاد حوزه، افزود: یک نمونه از کاری که اینها خلاف اسلام و خلاف قرآن انجام دادند، در حرم امن الهی است. در سال شصت و شش هجری شمسی، زائران ایرانی را در مراسم برائت از مشرکین، در حرم امن خدا کشتند!! در آن حرمی که خداوند در قرآن آیه 25 سوره حشر، می فرماید: مکی و غیر مکی، حاضر در مسجدالحرام باشد یا خارج از آن باشد، همه در آن مساویند.

حجت الاسلام امینی، خاطرنشان کرد: این خاندان به خاطر خوش خدمتی به اربابان کافرشان، متاسفانه این جنایت بزرگ را مرتکب شدند و حرمت حرم امن الهی را شکستند و خون مسلمانان بی گناه را کنار خانه خدا ریختند. این دولت وهابی سعودی فعلی این کارنامه سیاه را دارد. این هم به خاطر اینکه کفار پشتش بودند، با مسلمان ها چنین برخوردی کردند.

وی گفت: با بررسی اجمالی ای که کردیم، به این نتیجه رسیدیم که این فرقه داعش، سر در آخور انگلستان مکار دارد که توانسته اند این اقدامات را انجام دهد و دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به اینها کمک کرده و الان هم کمک می کنند.

این پژوهشگر علوم دینی اظهار داشت: چندسال جلوتر در جنگ سی و سه روزه لبنان وقتی که ملت مظلوم لبنان با اسرائیل درگیر بود، اینها به جای اینکه به مردم جنوب لبنان و حزب الله لبنان کمک کنند آب به آسیاب دشمن می ریختند. تا جایی که سیدحسن نصرالله دبیرکل قهرمان حزب الله گفت، از کمک شما گذشتیم... حداقل شما به دشمن کمک نکنید.

وی تاکید کرد: هر آتشی در جهان اسلام می افتد، متاسفانه خاندان سعودی وهابی در آنجا آتش افروزی می کنند و پول جهان اسلام را خرج کشتار مسلمانان می کنند.

حجت الاسلام امینی، در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش در واقع به محمد بن عبدالوهاب برمیگردد یا اینکه خود محمد بن عبدالوهاب از جای دیگر این الگو را تاسی کرده است؟ بیان کرد: محمدبن عبدالوهاب، در ابتدای کار، سخنانی را مطرح کرد، اولین مخالفانش پدر و برادر او بودند، سلیمان بن عبدالوهاب، برادر او، در مورد او کتاب نوشته و اعتقادات او را رد کرده است.

وی افزود: او شخصیتی خاص بود و زمانی که مستر همفر، طی سفری که به عراق و افغانستان و ... دارد، او را می یابد. ظاهرا در عراق با هم دیداری دارند و متوجه می شود که برای دنبال کردن آن اهدافی که دولت انگلستان دارد، این فرد مناسبی است. کارهایی به او پیشنهاد می‏کند، تقریبا همه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: الحمدلله زمانی که سعودی ها میخواهند دیوانگی کنند، همه مسلمان ها علیه آنها بلند می شوند و با آنها مخالفت می‎کنند. محمد بن عبدالوهاب میگفت که خانه کعبه را خراب کند. چراکه زمانی بت ها داخل خانه کعبه بودند و اینجا بت خانه بوده، این از آثار شرک است و باید آن را خراب کنید.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد: گروه تروریستی داعش نیز پیش‎تر اعلام کرد که ما می‏خواهیم کعبه را خراب کنیم و این نشان می دهد که این گروه هم همان خط را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: مستر همفر یک انگلیسی جاسوس است که در کشورهای اسلامی به دنبال سوژه می گردد. دنبال آدم هایی می گردد که بتوانند اهداف انگلستان را جلو ببرند.

معاون مالی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: خدا در کتاب یهودیان به پیامبر(ص) می فرماید یهود و نصارا از تو راضی نمی شوند تا تو تابع ملت آنها بشوی. یعنی ما از اسلام دست برداریم، برویم یهودی بشویم و مسیحی بشویم تا دست از سر ما بردارند.

دعوای اصلی داعش با اصل اسلام است

وی ادامه داد: در حقیقت دعوای اصلی و بهانه جویی هایی هم که انجام می دهند، بر سر اسلام است. اینها می خواهند ما مسلمان نباشیم، بقیه چیزها همه بهانه است. الان هم برای جمهوری اسلامی همینطور است. اینها بهانه جویی می کنند، این یک بخش کار است.

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: یک بخش دیگر این است که محمدبن عبدالوهاب معتقداتی دارد و قتی که ما بررسی می کنیم، می‌بینیم که خیلی از سخنانی که ایشان دارد، ظاهر گرایی است.

معاون مالی و برنامه ریزی حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: اعتقاداتشان از حرف های ابن قیم ابن تیمیه نشات می گیرد که حدود هفتصد هشتصد سال قبل ـ قرن هفتم یا هشتم ـ می‎زیست. همان زمانی که حمله مغول به جهان اسلام اتفاق افتاد و دولت عباسی توسط مغول ها نابود شد. ابن قیم ابن تیمیه در آن زمان در عراق و خصوصا شام فعالیت داشته است که حکومت اهل سنت شام در آن زمان با پیروان او برخورد کردند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‎دهد که حرفهای ابن تیمیه آنقدر بی ربط و غیر منطقی بوده که خود اهل سنت با او برخورد و مبارزه کردند، او را گرفتند و به زندان افکندند. وقتی ریشه یابی می کنیم، متوجه آن می‎شویم که حرفهای محمد بن عبدالوهاب، ریشه در حرف های ابن قیم و ابن تیمیه دارد.

وی ابراز کرد: خداوند ارادت به اهل بیت(ع) را در قرآن واجب دانسته اما این فرد نه تنها ارادتی به اهل بیت(ع) نداشت بلکه توهین هایی به صحابی بزرگ پیامبر(ص) و جانشین بلافصل پیامبر ایشان امیرالمومنین علی(ع) داشته است که از حرف های وی برمی آید که حداقل هیچ گونه ارادتی به خاندان پیامبر(ص) نداشته و بسیار بد با آن بزرگواران برخورد میکرده است.

ریشه داعش گروه‌های افراطی است

حجت الاسلام امینی، بیان کرد: ممکن است بپرسید که بالاخره حرف های ابن تیمیه از کجا نشات گرفته؟ این حرفهای او از کجا بوده؟ وقتی بررسی می کنیم، متاسفانه هم وهابیت و هم ابن تیمیه، از نظر فقهی، خودشان را تابع ابن حنبل می دانند؛ گرچه ابن حنبل با این شدت با اهل بیت(ع) برخورد نکرد و بین مسلمانانی که حنبلی مذهب بودند؛ به این شدت نبوده است.

استاد حوزه علمیه بوشهر گفت: داعش یک گروه افراطی از حنبلی مذهبها است که بالاخره بعضی از روایات ضعیف را گرفته و به ان عمل کرده‌اند این درحالی است که سایر علما اهل سنت اینها را دیده اند و نپذیرفته اند. یعنی همان روایاتی که ممکن است در جاهای دیگر هم وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: ولی بالاخره از علما طریق کار این است که سند روایات را بررسی کنند و هر روایتی که دیدند، عمل نکنند. روایاتی در همان کتاب های بسیار معتبر اهل سنت در مورد احترام به اهل بیت(ع) وجود دارد. لزوم محبت اهل بیت(ع)، اینکه صحابه چقدر احترام اهل بیت(ع) را مراعات می کردند، اینها وجود دارد و وظیفه مسلمانان را مشخص کرده است. اما اینان این روایات را نمیبینند و به سراغ روایات دیگر می روند!

این کارشناس دینی تاکید کرد: در بین بعضی از آنها به عنوان سلفی گری از ابن تیمیه بالاخره حرفی هایی هم وجود دارد، این سلف چه کسانی هستند؟ وقتی ما بررسی می کنیم، میبینیم، ارادت نداشتن به خاندان پیامبر(ص)، مبارزه مستقیم با خاندان پیامبر(ص) و کشتن آنان، از گروه هایی مثل بنی امیه برمی آید. شجره خبیثه اموی و سفیانی، در صدر اسلام این کار را کردند، یعنی حکومت اموی بنی امیه، خصوصا معاویه، متاسفانه لعن و ناسزاگویی نسبت به حضرت علی(ع) را بر منابر رسمی کرد. متاسفانه اینها تا نزدیک صد سال لعن حضرت علی(ع) را باب کرده بودند و به ایشان توهین میکردند.

وی افزود: مثلا وقتی بررسی می کنیم، می بینیم قیام خونبار کربلا به دست یزید ظالم و ستمگر اتفاق افتاده است. و کشتن خاندان پیامبر(ص)، از حزب اموی و سفیانی بر میآید.

حجت الاسلام امینی، ادامه داد: ابوسفیان سال های سال، با پیامبر(ص) و مسلمان ها جنگید، بعد هم در فتح مکه به طور ظاهری ایمان آوردند و ظاهرا ادعای اسلام کردند و سپس در کارهایی که انجام داده اند، نه ارادتی به خاندان پیامبر(ص) دیده شد و نه خدمتی که به اسلام راستین کرده باشند. یک حکومت سلطنتی پادشاهی راه اندازی کردند و بدترین رفتارها را با خاندان پیامبر(ص) داشتند.

این محقق علوم دینی، اضافه کرد: متاسفانه همان کارهایی که ملعونین آن زمان انجام دادند، همان حرف ها و کارها در حرف های ابن تیمیه تکرار شد. محمدبن عبدالوهاب آنها را تکرار کرد و حال اینها هم انجام میدهند. آن هند جگرخوار، جگر حضرت حمزه را به دندان گرفت و ابن آکلة اکباد در مورد معاویه هند جگرخوار است. ولی می بینیم الان که جهان اسلام گرفتار این درگیری شده، داعش و النصره بدن یک مسلمان را پاره میکنند و جگرش را در می آورند و به دندان می گیرند. این ها را وقتی می بینیم، کارهایشان شبیه به هم است. تفکراتشان شبیه به هم است.

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: ما میتوانیم بگوییم فرقه ضاله وهابیت و دولت سعودی، ادامه دهنده همان حزب اموی و همان حزب سفیانی صدر اسلام است که امروزه جهان اسلام را به خاک و خون می کشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha