شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هلیکوپتر آمریکایی

حوزه/ مرکز اسناد سوریه اعلام کرد: آمریکا طی عملیاتی شماری از عناصر مسلح را به مناطق خارج از سیطره نیرو های ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن در منطقه رأس العین در حومه حسکه انتقال داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسناد سوریه اعلام کرد: آمریکا طی عملیاتی شماری از عناصر مسلح را به مناطق خارج از سیطره نیرو های ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن در منطقه رأس العین در حومه حسکه انتقال داده است.

منابع این مرکز اشاره کردند: هلیکوپتر های وابسته به نیرو های آمریکایی در محله "حورانا" در نزدیکی مرز های ترکیه و سوریه و در کنار شهر "رأس العین" فرود آمده و ۴ نفر از عناصر مسلح که از سرکرده های سابق گروهک تروریستی داعش بودند را پیاده کرده است.

به گفته این منابع، هلیکوپتر های آمریکایی در عملیاتی مشابه با فرود در روستای "علوک" دو تن از سرکرده های سابق داعش را پیاده کرده است. همچنین تمامی عناصر مسلح تخلیه شده به پایگاه غیرقانونی آمریکا در "الشدادی" منتقل شدند.

به نظر می رسد تمامی عناصری که توسط هلیکوپتر های آمریکایی جابه جا شدند، جاسوسان آمریکایی بودند، به ویژه که عملیات هلی برن بدون دخالت نیرو های ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آن که در منطقه متصل به مرز ترکیه مستقر هستند، انجام گرفت.

همچنین عناصر مسلح وابسته به گروه "احرار الشرقیه" با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه بعد از خروج هلیکوپتر های آمریکایی از منطقه، به منازلی که مسلحان داعش از آن تخلیه شده بودند، یورش برده و به بهانه تعقیب باز مانده های داعش، مدعی شدند که سه نفر را به اتهام عضویت در داعش بازداشت کردند.

به گفته مرکز اسناد سوریه، عملیات هلی برن که توسط نیروهای آمریکایی انجام شد بر وجود هماهنگی میان این نیرو ها و سازمان اطلاعات ترکیه برای تخلیه سرکرده های داعش از منطقه دلالت دارد و بیانگر حمایت مجدد آمریکا از داعش است تا هسته های پنهان آن در سوریه ظاهر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha