چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ این استاد حوزه با بیان این که ما هرچه داریم از مکتب رسول الله(ص) است، گفت: واقعا متاسفیم که امروز شاهد جنایات وحشیانه داعش به اسم خدا و رسول اکرم(ص) هستیم که مایه شرمساری جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله  علی کریمی جهرمی  صبح امروز طی سخنانی در حسینیه سپاه علی بن ابی طالب(ع) ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پیامبر(ص) شاگرد بزرگ مکتب ربوبی است که خدای متعال در قرآن کریم از ایشان به عنوان خُلُق عظیم یاد کرده است.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از زندگانی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت رسول(ص) گفت: آن چه مایه زندگی و موجب سعادت بشری است، تلاش در زمینه کسب مکارم اخلاقی است و چه کسی بهتر از پیامبر اعظم(ص) که بالاترین الگوی اخلاقی در تمام حیات بشری است.

*تمسک به اخلاق نبوی؛ لازمه حل مشکلات جامعه

این استاد حوزه با تأکید بر این که لازمه حل مشکلات جامعه، تمسک به اخلاق نبوی است، خاطرنشان ساخت: بسیاری از مشکلات امروز، ناشی از ضعف در اخلاق و دیانت است و حال آنکه مکتب اسلام به عنوان غنی ترین مکتب، حاوی بالاترین درس های زندگی است.

آیت الله کریمی جهرمی اضافه کرد: ما باید درس ایثار، مساوات، صبر و مدارا با مردم و دلسوزی برای دیگران را از اخلاق پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) فرا بگیریم و بدانیم که گاهی باید برای حفظ منافع جامعه از منافع شخصی خود بگذریم.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از مکتب رسول الله است، تصریح کرد: واقعا متاسفیم که امروز شاهد جنایات وحشیانه داعش به اسم خدا و رسول اکرم(ص) هستیم که مایه شرمساری جامعه اسلامی است.

امام صادق(ع) مکتب تشیع را در دنیا تثبیت و ارتقا دادند

این استاد حوزه در پایان با بیان اینکه امام صادق(ع) مکتب تشیع را در دنیا تثبیت و ارتقا داد، به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: پیشوای ششم شیعیان در رواتی به 4 نکته مهم از مکارم اخلاقی اشاره می کند که شامل بخشش نسبت به کسی است که به شما ظلم کرده، پیوند با فردی که از ما بریده، عطاکردن به کسی که ما را محروم ساخته و نیز بیان سخن حق حتی در جایی که به ضرر ما باشد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha