پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خسروشاهی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی بر لزوم مقابله علمای اسلام با اختلاف افکنی و تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی، عصر امروز در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران با اشاره به این که امپریالیسم خبری نقش بسیار مهمی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام داشته و دارد، گفت: همه حرکت های اسلامی معاصر در ترکیه در دوره ملا سعید دورسی ایجاد شد که از شاگردان ایشان نجم الدین اربکان بود؛ باید از ایشان نیز در این حوزه تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر در هر جهتی نمونه بود و در زندگی اش هیچ هدفی جز وحدت نداشتند؛ در بیروت در دانشگاهی ایشان سخنرانی داشتند که اکثر آنها حجاب نداشتند، در آخر ایشان به بنده گفتند که آنها مسیحی بودند و اگر قرار باشد ما برای آنها صحبت نکنیم چه کسی باید صحبت کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: امام موسی صدر در دانشگاه دیگری نیز سخنرانی کردند که غیر محجبه بودند؛ زیرا ایشان می گفتند که اگر ما صحبت نکنیم، مبلغان مسیحی برای آنها صحبت می کنند و بهتر است که ما هم برای آنها صحبت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی در پایان تصریح کرد: آیت الله واعظ زاده نیز از شخصیت های مهم تقریبی هستند که باید برای ایشان نیز یک همایش خاص وویژه در نظر گرفته شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha