جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم

مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) با حضور میهیمانان بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این مراسم که با مدیحه ثرایی مداحان اهل بیت و همخوانی گروه های همنوازی از استان کردستان و اجرای حامد زمانی همراه بود،حاضران میلاد سراسر نور و برکت حضرت محمد مصطفی(ص) را گرامی داشتند.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در این مراسم ضمن خیر مقدم به علما و اندیشمندان جهان اسلام گفت:‌هفته وحدت فرصتی است برای نزدیکی قلوب مسلمین و همه باید بکوشیم تا رهروان خوبی برای آن پیامبر عظیم الشان باشیم.

 آیت الله اراکی،رسول گرامی اسلام را بنیانگذار هویت دینی و اخلاقی جامعه اسلامی و مذهب عدل و فرمانبری خداوند متعال دانست و گفت:‌انقلاب اسلامی با تاسی به تعالیم آن بزرگوار نیز هویت اش را از جامعه محمدی گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد : پرچم وحدتی که جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری برافراشته است محور جامعه واحد اسلامی باشد.

برپایه این گزارش به نقل از واحد مرکزی خبر، تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) نیز با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی در تهران به ویژگی های بارز شخصیتی پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت:‌آن بزرگوار در زمانی مبعوث شدند که جامعه وقت عربستان جامعه ای خسته و دور از خدا بود و پیامبر برای بازیابی هویت انسان ها آمد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به مشکلات امروز بشری در حوزه های مختلف گفت:‌ امروز بشریت نیازمند روح و اخلاق محمدی است .

وی با بیان ویژگی های اخلاقی پیامبر بویژه لطف، مرحمت و مهربانی آن حضرت گفت:‌ پیامبر از راه دل ها و با تسخیر قلوب مردم باعث رستگاری آنها شدند.

تولیت آستان مقدس امام رحمت الله علیه افزود: اگر جامعه آن زمان پذیرفت که به دین و آئین حضرتش درآید به این علت بود که دین و کرامت او را دیدند.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام و آئین پیامبر دین کینه ورزی نیست و دلها به شرطی به روشنی می رود که عاری از کینه باشند ،گفت: رسول مکرم اسلام همه هویت ماست و باید بکوشیم با تمسک به حضرتش جامعه اسلامی را بیش از پیش به وحدت برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha