پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انتظاری

حوزه/امروز بزرگترین معروف دنیا اتحاد و وحدت است که نباید هرگز از آن غافل شویم؛ چرا که نتایج تلخی به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام و المسلمین انتظاری، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت وحدت و اتحاد در بین مسلمانان اظهارداشت: از آنجا که اسلام دین جامعی بوده و  به نقاط مختلف زندگی توجه دارد، لذا از همان دوران اول ظهور خود به سرعت انتشار یافت و این مایه عذاب دشمنان اسلامی بود و گروههای منافقین تلاش کردند تا از گرویدن مردم به اسلام جلوگیری کنند و به این مکتب آسمانی ضربه بزنند.

وی افزود: در عصر کنونی هم دشمنان همان سیاست کهنه خود، مبنی بر تفرقه را در پیش گرفته و اقدام به تخریب اسلام کرده اند و لذا شاهد هستیم که برنامه های مختلفی در راستای اسلام هراسی در دستور کار خود قرار داده اند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: هر چند این سیاست های تفرقه افکنی از قرن ها و سالها پیش بوده است، اما به جرات می توان گفت ، امروز با توجه به مرحله گذر جوامع بشری به سوی مدرنتیه و گسترش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی، این سیاست ها در اوج خود بوده و ظهور گروهک های تروریستی مختلف هم در همین راستا می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد در چنین هوای مسموم تفرقه اذعان داشت:  امروز مسلمانان باید به اشتراکات خود تکیه کرده و از اختلافات پرهیز کنند؛ اگر امروز وحدت در بین امت اسلامی نباشد امت اسلامی نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه حرکتی قهقرایی هم خواهیم داشت.

این استاد حوزه علمیه آذربایجان اذعان داشت: امروز متاسفانه تمام گروههای افراطی اعم از شیعه وسنی از سوی استکبار جهانی  و به خصوص انگلیس و آمریکا پشتیبانی می شوند که  این مهم نیازمند هوشیاری و اتحاد است.

به گفته وی امروز بزرگترین معروف دنیا وحدت و بزرگترین منکر دنیا هم اختلاف است، خاطرنشان ساخت: باید وحدت در همه ابعاد جامعه از جمله اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی ،سیاسی و ... برقرار شود.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha