یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی مصائبی

حوزه/ مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: برگزاري خيمه هاي معرفت و اعزام مبلغان ديني به مناطق محروم و مساجد روستايي توانسته در توسعه فرهنگ ديني نقش مهمي ايفا كند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام علي مصائبي، در همايش "ياوران وقف" كه پيش از ظهر امروز با حضور مسئولين فرهنگي، واقفين و خيرين در محل كانون بسيج اروميه برگزار شد، گفت: اداره کل اوقاف استان طي سال هاي گذشته فعاليت هاي زيادي در حوزه فرهنگ سازي وقف انجام داده است.

وي، برگزاري برنامه هاي فرهنگي و قرآني را از اهم عملكردهاي اداره اوقاف عنوان كرد و افزود: طرح آرامش بهاري، ياس نبوي كه به مناسبت شهادت فاطمه زهرا(س) اجرا مي شود به همراه بصيرت عاشورايي، كاروان ياوران زينب(س) و طرح تربيت حافظان قرآن ها با استقبال و حضور پرشور علاقمندان در بقاع متبركه و امامزاده ها برگزار مي شود.

مديركل اوقاف و امورخيريه آذربايجان غربي تصريح كرد: طرح نشاط معنوي با شركت جوانان و نوجوانان و حضور مبلغين و مربيان بومي و اعزامي از قم صورت مي گيرد توانسته در جذب و هدايت گري جوانان توسط مبلغان و روحانيون اين طرح موثر و موفق ظاهر شود.

وي، اعزام روحانيون به مناطق محروم را در راستاي تبليغ و ترويج فرهنگ وقف و مباني ديني موثر دانست و افزود: برگزاري خيمه هاي معرفت و اعزام مبلغان ديني به مناطق محروم و مساجد روستايي در ايام مختلف سال توانسته در توسعه فرهنگ ديني نقش مهمي را ايفا كند.

حجت الاسلام مصائبي با تاكيد بر سنددار كردن موقوفات در استان، اذعان داشت: بيش از 400 سند براي موقوفات ثبت شده كه بر اساس آمار بيش از 80 درصد موقوفات سنددار شدند و تا پايان سالجاري اين آمار به 100 درصد ارتقا مي يابد همچنين تحقق اين امر مانع از تصرف اموال وقفي مي شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان كرد: بهره برداري از 8 پروژه عمراني و 8 پروژه كشاورزي وقفی در هفته دولت صورت گرفته كه طرح هاي كشاورزي تكميل يافته و پروژه هاي عمراني در حال اجرا هستند. همچنين در سال گذشته بيش از يك ميليارد و 500 ميليون تومان به ساخت و مرمت مساجد اختصاص داده شده است.

برپایه این گزارش، در پايان همايش "ياوران وقف" از خيرين، واقفين و فعالين قرآني با حضور مسئولين تجليل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha