جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهاب الدین حسینی - اوقاف آذربایجان شرقی

امروزه جوامع بشری به اهمیت وقف پی برده اند، به طوری که بزرگترین مراکز آموزشی دنیا مثل هاروارد و آکسفورد و حتی مراکز نظامی و امنیتی با پشتوانه خیریه و وقف اداره می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب درهمایش «وقف و رسانه» که در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، ابراز داشت: انسانی که دوست دارد همیشه باقی بماند، با کار و اهداف نیک در طول تاریخ می درخشد و باقی می ماند.

وی با بیان این که در ادیان دیگر نیز بر وقف تاکید شده است، ادامه داد: وقف، سنتی بود که پیامبر اکرم(ص) بر آن صحه گذاشت و بر اهمیت آن افزود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروزه جوامع بشری به اهمیت وقف پی برده اند، به طوری که بزرگترین مراکز آموزشی دنیا مثل هاروارد و آکسفورد و حتی مراکز نظامی و امنیتی با پشتوانه خیریه و وقف اداره می شوند.

وی با بیان این که سنت تاریخی وقف در طول تاریخ گرفتار مشکلاتی شد، تصریح کرد: در دوران پهلوی، رضا شاه کمر به از بین بردن وقف بست و محمد رضا شاه با قانون اصلاحات ارضی به وقف ضربه اساسی وارد کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سنت حسنه وقف، عمر دوباره یافت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ضرورت سوق دادن وقف به سمت مولفه های اقتصادی، ابراز داشت: وقف یک پشتوانه اقتصادی است که باید احیا شود و در این مسیر انتظار کار جدی از اهالی فرهنگ و رسانه داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه به ثبت ۷۰ وقف جدید در این استان در سال‌ جاری خبر داد و افزود: دانشکده علوم قرآنی تبریز نیز در مقطع کارشناسی ارشد شروع به کار کرد که از مهرماه سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه مشارکت های اجتماعی در عصر حاضر بسیار ضروری است که می توان با کمک وقف بر این مهم دست یافت.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha