جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله مجتهد شبستری

حوزه/ ترویج فرهنگ وقف با رویکرد های سابق جوابگوی نیازهای امروز نیست و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و ارتباط سازنده با رسانه های جمعی در این جهت باید مورد توجه این سازمان باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در دیدار با مدیر کل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع، اظهار داشت: مال دنیا و اولاد و تمام علایق مادی وسیله زینت حیات دنیا هستند و البته زود گذر، ولی آنچه که باقیات صالحات است، در بین مردم معروف به وقف است.

امام جمعه تبریز با بیان این مطلب که صدقه در اسلام مطلوب و مورد تاکید است و غضب الهی را خاموش می کند، خاطر نشان کرد: وقف صدقه جاریه ای است که حتی با مرگ واقف هم پرونده آن بسته نشده و موجب خیر و برکت برای واقف و مردم است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر لزومم فرهنگ سازی وقف، اضافه کرد: اوقاف باید گزارش کار های خود را به اطلاع مردم برساند، چرا که اگر مردم نتیجه کار ها را ببینند، با اعتماد و اطمینان همکاری خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشمن با ترفند های مختلف، سعی در تحریف فرهنگ شیعه دارد و انتظار می رود سازمان هایی همچون اوقاف با برنامه ریزی صحیح و انتشار کتاب ها و فیلم هایی در راستای فرهنگ سازی، با هجمه های دشمن رویارویی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ وقف با رویکرد های سابق دیگر جوابگو نیست و ترویج فرهنگ وقف در فضای مجازی و ارتباط سازنده با رسانه های جمعی باید مورد توجه اوقاف باشد.

آیت الله مجتهد شبستری، عمل به نیات واقفین را از ضرویات وقف دانست و گفت: در برخی موارد با رعایت موارد شرعی و قانونی می توان با تحلیل و تفسیر به روز به نیات واقفین در راستای نیاز های روز جامعه عمل کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha