شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فرمان فقهای اسلام و بویژه ولی فقیه زمان طبق کتاب و سنت، مطاع است و به برکت تبعیت از ولی فقیه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پنجشنبه شب در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی، در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از حضور این مرجع تقلید در آذربایجان شرقی، ابراز داشت: ایشان سوابق انقلابی درخشانی دارند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم که از اساتید حوزه بودند، در مرجعیت حضرت امام نقش موثر و مثبتی برداشتند.

وی افزود: حضرت آیت الله نوری همدانی در دوران مبارزاتی انقلاب، به شهرهای مختلف تبعید شدند و بعد از انقلاب از یاران حضرت امام و بعد رحلت ایشان نیز از حامیان مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به آیات مهدوی قرآن کریم اظهار داشت: دین اسلام، جهانی خواهد شد و بر دیگر ادیان غلبه خواهد کرد و این وعده با ظهور حضرت حجت(عج)، محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: خداوند برای رفع ظلم، انقلاب اسلامی را در ایران پیش آورد و حضرت امام(ره) با دست خالی، چنان تحولی در ایران ایجاد کرد که رژیم 2هزار و 500 ساله پهلوی به زباله دان تاریخ پیوست.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) با بیداری اسلامی فراهم می شود، ابراز داشت: وظیفه ما در زمان غیبت، انتظار فرج است و مردم در مسائل پیش آمده باید به فقها مراجعه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمان فقهای اسلام و بویژه ولی فقیه زمان طبق کتاب و سنت، مطاع است و به برکت تبعیت از ولی فقیه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اگر 35 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، به برکت ولایت فقیه است.

امام جمعه تبریز همچنین بر پیشگامی مردم آذربایجان در اطاعت از فرامین ولی فقیه تاکید و تصریح کرد: مردم آذربایجان به قدری ولایت مدار هستند که اگر چنانچه مقام معظم رهبری در شرایطی که مزدوران استکبار در کشورهای اسلامی اینچنین جنایت می کنند، حکم جهاد صادر کنند، داعشی ها و همه دشمنان اسلام را تار و مار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که مردم تبریز در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور داشتند، عنوان کرد: خطبه آذربایجان، رجل خیز است و علما و ادبا و بزرگانی از این دیار برخاستند که از مفاخر اسلام و تشیع هستند.

وی ادامه داد: تبریز مهد فرهنگ و ادب و علم و هنر است و مردم آذربایجان از نظر غیرت دینی و حضور در صحنه های انقلاب اسلامی امتحان خود را پس داده اند.

امام جمعه تبریز همچنین گفت: آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر در بدحجابی و برخی ناهنجاری ها وضعیت بهتری دارد، اما ما از وضع موجود هم راضی نیستیم.

وی ابراز داشت: مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی توجه خاصی داشته باشند و با ابتذال مبارزه کنند و دولت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنایت داشته باشد.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha