یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 334860
۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
99

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: قرآن تنها برای جهیزیه عروس و آویزان کردن به انسان جن زده و مردگان نیست، بلکه نسخه شفابخش برای زندگی دنیوی و اخروی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه قرآن تبریز که با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های قرآن کریم از زبان قرآن خاطرنشان کرد: خداوند در سوره یونس چهار صفت را برای قرآن می شمارد که واعظ بودن یکی از ویژگی های آن است.

وی افزود: قرآن برای پند و اندرز دادن آمده و مایه شفای امراض روحی است و اگر امروزه می بینیم که در غرب امراض روحی و افسردگی افزایش پیدا کرده به دلیل دوری از قرآن می باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر در دل مرض هایی وجود داشته باشد شفای آن قرآن کریم است، آیات قرآن شفای همه امراض جسمی و روحی است.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: قرآن مایه هدایت است و انسان را به بهترین و محکم ترین راه هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: دشمن می خواهد ما را از قرآن دور کند، اما قرآن بهترین برنامه برای سعادت دنیا و آخرت انسان است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به تاثیر نمایشگاه قرآن در آشنایی مردم با قرآن اظهار داشت: نمایشگاه های قرآن می تواند برای ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی با علوم قرآنی و محتوای قرآن مفید باشد.

قرآن تنها برای جهیزیه عروس نیست

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: قرآن  تنها برای جهیزیه عروس و آویزان کردن به انسان جن زده و مردگان نیست، بلکه نسخه شفابخش برای زندگی دنیوی و اخروی است.

قرآن تنها نسخه شفا بخش بشریت

نماینده ولی فقیه در تبریز هم چنین در پیامی به این نمایشگاه تصریح کرد: قرآن کریم تنها کتاب هدایت و نسخه حیات بخش بشریت و محور اتحاد و دوستی پیروان پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

وی افزود: در برهه‌ کنونی و در بحبوهه‌ سقوط اخلاقی جوامع بشری، تنها راه عزت و اقتدار بیش از پیش مسلمین جهان، بازگشت به قرآن و تمسک به مفاهیم رفیع آن و عمل به آموزه‌های این معجزه جاوید الهی است؛ حبل متینی که تمام دلها را به هم مرتبط می‌سازد و مسلمانان سراسر جهان با بیداری روز افزون و اعتصام به آن و در پرتو هدايت آيات این کتاب عظیم از ظلمات پراکندگي و اختلاف و نزاع و کشمکش رهايي خواهند يافت و به سرچشمه نور که برادري و اخوت اسلامي است باز مي‌گردند.

هر انسان مومنی که جان و روح خود را با قرآن مانوس نماید از پلیدی‌ها مبرا گشته و غیر آن موجب خسران و سقوط در سرازیری گناهان خواهد شد.

امام جمعه تبریز گفت: تحکیم و ترویج فرهنگ ناب قرآن که حیات شرافتمندانه انسان و سعادت جامعه بر آن استوار است امری ضروری است و باید ابعاد این کتاب انسان ساز حتی‌المقدور با گفتار و نوشتار و ابزار مختلف هنری و فرهنگی بطور مستند و صحیح و عاری از هر پیرایه‌ای برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

این استاد حوزه تاکید کرد: قرآن کریم، افزون‌ بر عنايت‌ به‌ عصر خود، كتاب‌ تمام‌ دوران‌ها و كتاب‌ هدايت‌ و تربيت‌ همه‌ نسل‌هاست‌ و خداوند متعال در سوره نمل نیز به‌ اين‌ نكته‌ اشاره‌ می فرمايد که:"وَنَزَّلنَا عَلَيَ‌ الكِتَابَ‌ تِبيَاناً‌ لِكُلٍّ‌ شَيءٍ‌ وَ‌هُديً‌ وَرَحمَةً‌ وَبُشرَ‌ي‌ لِلمُسلِمِينَ " ، "ما اين‌ كتاب‌ [آسماني] را بر تو نازل‌ كرديم‌ كه‌ بيانگر همه‌ چيز، و سبب‌ هدايت‌ و رحمت‌ و بشارت‌ براي‌ مسلمانان‌ است".

به گفته وی ، براي قرآني شدن يک جامعه بايد همه رويکردی عملي نسبت به قرآن داشته باشند و اين امر در سايه حفظ قرآن، به خاطر سپردن مفاهيم و عمل کردن به دست مي‌آيد و برپایی نمایشگاهی با  محوریت قرآن کریم و گسترش آموزه‌های دینی گام مهمی در این راستا محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha