پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیت الله احمدی

همایش وقف و رسانه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و تعدادی از واقفین، در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، در این همایش که شب گذشته با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، از بیت اله احمدی، خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان آذربایجان شرقی به عنوان فعال در عرصه وقف و رسانه تجلیل شد.

علی نواداد، مدیرکل صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این همایش تصریح کرد: بی اطلاعی مردم از وقف و اثرات آن مایه تاسف است و این کار اصحاب رسانه و خبرنگاران را سنگین تر می کند.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید برای اشاعه فرهنگ وقف در حد توان تلاش و فعالیت کنند و از تمام ظرفیت های خود در این راه بهره ببرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همچنین ظرفیت رسانه ها برای اشاعه صحیح وقف، آسیب ها و موانع فراروی اشاعه فرهنگ وقف و شرایط لازم برای تاثیرگذاری رسانه ها در اشاعه وقف را از ضرورت های بحث در همایش وقف و رسانه برشمرد.

نواداد با مثبت ارزیابی کردن سریال «پرده نشین» عنوان کرد: این سریال که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تولید و پخش شد، هنرمندانه به موضوع وقف پرداخت و مشکلات فراروی وقف را با زبان هنر بیان کرد.

رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز نیز در این همایش گفت: اگر ما موظف به تولید علم و ثروت اندوزی با تولید علم هستیم، واقفین هم برای رسیدن به آن، جوانان و دانشمندان را حمایت می کنند.

وی با اشاره به کارکردهای وقف در جامعه گفت: امروز سنت وقف می تواند سرعت کار اشاعه بهداشت و درمان و آموزش کشور باشد.

فرماندار تبریز افزود: با سنت حسنه وقف می توان به مسایل پرورشی و تربیتی جوانان  رسیدگی کرد و امکانات آموزشی را بدون وابستگی به دلارهای نفتی به دورترین نقاط کشور رساند.

شهرتی فر تاکید کرد: وقف در منطقه آذربایجان سنتی دیرپا و قابل توجه است و مردم آذربایجان در این زمینه از سرآمدهای کشور هستند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha