چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ربیعی

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تبلیغ سنت حسنه وقف یکی از ضرورت های امروز خواند و گفت: وضعیت حقوق موقوفات وحشتناک است و بسیاری از این حقوق پرداخت نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، چهارشنبه شب درهمایش «وقف و رسانه» که در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، تصریح کرد: در دیداری که با آیت الله العظمی نوری همدانی داشتیم فرمودنند " یک سوم از این کشور، وقف است".

وی با اشاره به اهمیت وقف، موقوفات را امانتی در اختیارمتولیان وقف دانست و با اشاره به وضعیت وقف در عصر امروز، خاطرنشان کرد: امروز وقف، کارکرد گذشته را ندارد و در زندگی اجتماعی مردم، نقش آفرینی نمی کند.

ربیعی تصریح کرد: یک نظرسنجی عمومی در سال 89 در کشور انجام و از 23 هزار نفر پرسش شد که 77 درصد مردم از وقف و اثرات آن بی اطلاع بودند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبلغ سنت حسنه وقف یکی از ضرورت ها در کشور است.

وی ادامه داد: 500 بیمارستان و درمانگاه کشور وقف هستند که برخی روسای این بیمارستان ها حتی خجالت می کشند، تابلوی وقف را بر سردرب آن نصب کنند و این از مهجوریت وقف است.

ربیعی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در مورد وقف، تاکید کرد:15 شهر از کشور بیش از 70 درصدشان وقفی است، اما مردم از آثار و برکات وقف بی اطلاع هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ربیعی گفت: وضعیت حقوق موقوفات وحشتناک است و بسیاری از حقوق موقوفات پرداخت نمی شود.

وی با بیان این که آثار فرهنگی هنری بسیاری در موضوع وقف تولید شده است، ابراز داشت:یکی از ضرورت های سازمان اوقاف این است که با توجه به رسانه ها، بر تاثیرات رسانه در فرهنگ سازی وقف اهمیت دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: برای توسعه فرهنگ حسنه وقف، به کمک و حمایت رسانه ها نیاز داریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha