یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 341548
۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
همایش وقف و اقتصاد

حوزه/ مهندس جعفری گفت: دومین همایش وقف و اقتصاد با حضوروزیراقتصاد ودارایی واساتیدی از حوزه و دانشگاه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، مهندس عباس علی جعفری معاون بهره‌ وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این همایش در روز دوشنبه هشتم دی ماه دردو بخش تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکردهای اقتصاد مقاومتی وبخش سرمایه ‌گذاری ودستاوردهای آن در حوزه وقف با حضوراساتیدی ازحوزه و دانشگاه محل در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزارمی گردد.

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف سیاست های خود را مبتنی بر اجرا و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است، گفت: با توجه به نام گذاری امسال به نام سال اقتصاد وفرهنگ ازسوی رهبر فرزانه انقلاب وابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ازسوی معظم له درمعاونت بهره‌ وری اقتصادی سازمان، طراحی و تدوین نظام جامع اقتصادی وقف را در دست اجرا داریم ودر این راستا درحال حاضر با دانشگاه‌ های مربوطه در ارتباط و درحال رایزنی و نهایی کردن قرارداد وبرنامه علمی تدوین نظام جامع اقتصاد وقف هستیم.

مهندس جعفری افزود: مدیریت اقتصادی دروقف یعنی با بهره‌وری صحیح و کسب درآمد مناسب در راستای اجرای امینانه اهداف واقفین بتوانیم درخدمت ‌رسانی به مردم گام‌ های موثری برداریم ولذا لازم است که این سرمایه عظیم با مدیریتی صحیح از حالت رکود خارج و مولد وپویا گردد.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف با اشاره به بیانات امام راحل مبنی براینکه وقف ازبر جسته  ‌ترین کارهای اقتصادی و اجتماعی در همه ادیان است، یادآورشد:وقف کارکردی اقتصادی همراه با رویکردی اجتماعی و فرهنگی دارد که این کارکرد نیازمند اهتمام جدی همه متولیان امراست.

وی با دسته بندی موقوفات به دو دسته منفعتی و انتفاعی تصریح کرد: امروز موقوفات به دو دسته موقوفات دارای ارزش اقتصادی که در سازمان اوقاف به عنوان موقوفات منفعتی محسوب می‌شود و موقوفات دارای ارزش معرفتی تقسیم می‌شوند یعنی موقوفاتی که دارای منفعت اقتصادی وعواید ریالی و موقوفاتی که  منفعت اجتماعی، معنوی و فرهنگی دارند تقسیم می شون

مهندس جعفری ادامه داد: سازمان اوقاف سعی نموده نسبت به سالانه کردن قراردادهای اجاره‌ ی رقبات وقفی، به‌ روز رسانی نرخ اجاره رقبات مطابق نرخ عادلانه روز، به ‌روز رسانی اسناد اجاره ‌ای منقضی شده، نوسازی، بازسازی و تعمیر و نگهداری رقبات وقفی، اختصاص بخشی از درآمدها به سرمایه گذاری‌های بلند‌مدت، مشارکت دادن بخش خصوصی در احیای موقوفات، تدوین بسته‌های سرمایه‌ گذاری واجرای طرح سامانه بانک اطلاعاتی موقوفات اقدامات و برنامه ریزی های مدونی را صورت دهد.

 وی درپایان با بیان این که موتورمحرکه وقف درآمد و عواید آن است اظهارداشت: وقف عبادتی است که آثار فرهنگی و اجتماعی دارد و با نادیده گرفتن بعد اقتصادی آن دیگر کارکردهای لازم را نخواهد داشت.

مهندس جعفری همچنین ازبرپایی نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری وقف که از امروز تا روز دوشنبه همین هفته در محل برگزاری همایش وقف و اقتصاد برگزارمی‌شود خبرداد.313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha