پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوروزی قزوین

حوزه / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در مقابله با تهاجم فرهنگی، بر توجه واقفین خیراندیش نسبت به وقف های حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام رضا نوروزی، در همایش "همه واقف باشیم" بيان كرد: از آنجا که یکی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت موقوفات عام و بقاع متبرکه است در تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با کمک هیئت امنا و مراکز قرآنی در اجرای این مهم تلاش جدی صورت گرفته است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت(ع) میراث گرانبهای پیامبر گرامی اسلام است که هردو مکمل همدیگر هستند که باید درکنار هم باشند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: تربیت حافظان و مربیان قرآنی از جمله کارهای مهم در توسعه  ترویج معارف قرآنی است و در استان نیازمند وقف قرآنی هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: در زمینه تحصیل نیز باید برای تحصیل دانشجویان بورسیه که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و همچنین حوزه های علمیه نیز باید واقفان وقف های بیشتری انجام بدهند.

وی تصریح کرد: با توجه به بحث تهاجم فرهنگی و لزوم مبارزه با این عامل وقف در مورد حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید در راس توجه واقفین خیر اندیش قرار بگیرند.

حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: ازدیگر نیازهای روز جامعه می توان به معضلات مختلف در زمینه های امور اجتماعی، تامین دارو، درمان و بهداشت، ازدواج جوانان، کمک به خانواده زندانیان جرایم غیرعمد و... اشاره کرد که باید واقفین خیر اندیش به این مسائل هم توجه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha