جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام رضا

حوزه / مدیر مرکز تخصصی کلام قزوین با بیان این که مجالس مناظره امام رضا(ع) با هدف زیر سئوال بردن شخصیت ایشان برگزار می شد، تبیین معارف اسلامی و شیعی را از ثمره های این مجالس عنوان کرد.

 حجت الاسلام غلامعلی فلاح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: وقتی که مامون به خلافت رسید، امام رضا(ع) را به اجبار از مدینه به مرکز خلافت خود آورد و مقام ولایت عهدی را به ایشان تحمیل کرد.

وی افزود: مامون با این عمل می خواست هم به حکومت خود مشروعیت ببخشد و هم این که نشان دهد که اهل بیت پیامبر اکرم(ص) در دستگاه حکومتی دنبال پست و مقام هستند.

مدیر مرکز تخصصی کلام قزوین اظهار کرد: بعد از این که امام رضا(ع) ولایت عهدی را پذیرفتند، مامون برای این که وجهه علمی و شخصیتی امام (ع) را زیر سئوال ببرد، برنامه برگزاری مجالس و مناظره های علمی را در پیش گرفت.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: در این مجالس علمی که با حضور امام رضا(ع) و دانشمندان ادیان مختلف و فرقه های دیگر  در کاخ مامون برگزار می شد امام (ع) به هر گروهی با منطق و استدلال همان گروه جواب داده و مانع رسیدن مأمون به هدف خود می شدند.

مدرس حوزه علمیه قزوین گفت: این مجالس علمی نه تنها باعث محکومیت امام (ع) نشد، بلکه منبع غنی از معارف اسلامی و شیعی را در جامعه گسترش و تبیین کرد و امام رضا(ع) به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha