شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم

حوزه / همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مجالس عزای آن حضرت در بیوت مراجع، علما، حرم حضرت فاطمه معصومه(س)،مسجد جمکران،سایر مساجد،حسینیه هاو هیئات مذهبی در شهر خواهر امام هشتم (ع) برپا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  امروز بیوت مراجع معظم تقلید و علما  و  شهر  و حرم بانوی کرامت خواهر امام غریب(ع) میزبان مجالس عزای امام رئوف، عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع)بود، سوگواران و عزاداران از شب گذشته و صبح امروز با حضور دربیوت مراجع  در غم شهادت  امام هشتم(ع) به سوگواری و عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

در مراسمی که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی ، علما، اساتید و عاشقان حریم خاندان عصمت و طهارت (ع) در مدرسه  امیر المؤمنین (ع) قم  برگزار شد، حجت الاسلام سید صادق میر شفیعی در سخنانی گفت: انبیاء الهی با دادن اخبار،اطلاعات و نشانه ها، نبیّ بعد از خود را به مردم معرفی می کردند تا جامعه درگمراهی نروند و از سویی مردم به دور هر کس که ادعای خدایی و پیامبری کرد جمع نشوند.

وی افزود: این جریان  تا آمدن پیامبرخاتم(ص) ادامه داشت و همه انبیاء از وجود شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) خبرداده بودند به طوری که همه گروه ها مانند یهود و نصرانی از وجود پیامبر اسلام(ص) با خبر بودند و مانند فرزند خود دقیق  می شناختند.

حجت الاسلام میر شفیعی ادامه داد: زمانی که پیامبر اسلام به رسالت برگزیده شد، با وجود این که به خوبی او را می شناختند، ولی نسبت به کلام و سخنان نبی مکرم (ص) کافر و منکر شدند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم بارها درآیات به این منکر شدن وکفر ورزیدن مردم متذکر شد و این سابقه را بیان کرد. و مردم حتی با وجود این که پیامبر (ص) در روز عید غدیر همه را جمع کرد و حضرت علی (ع) را به عنوان ولیّ و جانشین خود انتخاب کرد را هم منکر وکافر شدند و حاضر به پذیرفتن این قضیه نبودند.

سخنران این مراسم خاطر نشان ساخت: جهل، عناد و دشمنی با اهل بیت(ع)  عاملی بود که بعضی ها بر طبل مخالفت بکو بند و نگذارند مردم راه درست را ار نادرست تشخیص بدهند، ولی تا کنون هرکاری کردند تا نور مقدس حقیقت را پنهان کنند نتوانسته اند و روز به روز بر شعاع نورانیت اهل بیت(ع) اضافه شد.  

 حجت الاسلام میر شفیعی گفت: پیامبر اسلام (ص)زمانی که می خواست  اوصیاء بعدخود را به مردم معرفی کند، خصوصیاتی مانند قریشی بودن، صاحبان علم، کمال و ادب را از ویژگیهای آنها عنوان می کرد تا ازاین طریق مردم بدانند که نشانۀ ولی خدا چیست.

وی اظهار داشت: حکومت بنی امیه و بنی عباس با وجود این همه مشخصات برای ولیّ خدا، بازهم در فکر و اندیشه راه های مانند جعل احادیث، اجازه ندادن نشرآثار معصومین و در انزوا نگه داشتن خاندان عصمت و طهارت بودندکه مردم را از راه مستقیم که همانا ائمه طاهرین (ع) بودند، دور کنند و حتی اگر این کارها نتیجه نمی داد، در نهایت آنها را به شهادت می رساندتا بتوانند جلوی نور را بگیرند.

 حجت الاسلام میر شفیعی، نقش امامان معصوم (ع) را در احیاء دین و مذهب حقه جعفری (ع) غیرقابل انکاردانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه  اسلام وجامعه اسلامی از سوی حاکمان ظلم و جور ضربه های فراوانی خورد تا جایی که به جای ائمه طاهرین(ع) بر مسند ولایت نشستند و به جای آنها بر عقل، فکر و اندیشه مردم حکومت کردند و با قیاس، بدعت و تفسیربه رأی احکامی درست کردند و در جامعه ترویج دادند.

وی در پایان ابراز داشت: مردم درزمان حکومت بی عباس و بنی امیه آن قدر تشنه کلام نورانی اهل بیت (ع) بودندکه وقتی شنیدند حضرت امام رضا(ع)  با فشار مامون خلیفه عباسی عازم سرخس شد، در منطقه طوس تنها 25 هزار قلم بدست منتظر شنیدن کلام نورانی از زبان گوهربار امام (ع) بودند. و این حقیقیت است که ماندگار شد.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha