چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدرسه امام رضا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) قم گفت: امام رئوف(ع) با فراهم نمودن زمینه گفتگوی بین ادیان، توانستند ندای حق اسلام را به گوش افرادی که از ادیان و مذاهب دیگران بودند بدمند.

 حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم امام هشتم(ع) در آن دوره این بود که  توانستند زمینه گفتگوی بین ادیان را فراهم کنند.

وی با بیان این که به برکت این گفتگوها حضرت توانستند ندای حق اسلام را به گوش افرادی که از ادیان و مذاهب دیگران بودند بدمند گفت: گفتگوی حضرت با ادیان دیگر نهضت و جریان بسیار مبارکی بود که امام رضا(ع) با درایت و تدابیر امامت مدیریت کردند و توانستند امت را هدایت کنند.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع)  با اشاره به این که امام رضا(ع) معروف به عالم آل محمد(ص) هستند بیان کرد: علاوه بر این لقب می‌شود از رأفت و مهربانی امام رضا(ع) که حضرت معروف به امام رئوف بودند سخن گفت.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) از زمان حیاتشان و تاکنون رأفتشان شامل همه کسانی که دست توسل به دامان ایشان دراز کرده‌اند شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان تصریح کرد: هر کسی با هر عنوان و هر مسلکی که به حضرت استمداد داشته است و حاجتی به برکت نام او از خدا خواسته با بهترین وجه به حاجت خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات امام رضا(ع) بیان عنوان امامت و ولایت بود گفت: حضرت در لابه‌لای کلماتشان در کتب منتسب به ایشان در هر شرایطی که بود امامت و ولایت را مطرح می‌کردند.

مدیر مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) ابراز داشت: وقتی حدیث سلسله الذهب را می‌فرمایند، با ظرافتی شرط توحید را بیان می‌کنند و می‌فرماید که شرط توحید، امامت و ولایت است و خودش را از شرایط توحید بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در روایت است که جمعی در مسجد جامع مرو نشسته بودند و در مورد امامت و ولایت بحث می‌کردند و حضرت می‌فرماید که امامت مقام حضرت ابراهیم(ع) و امام علی(ع) است و معنایش عمیق تر از آن است که کسی بتواند به عمق معنای آن پی ببرد و سپس به جایگاه امامت اشاره می‌کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha