جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

سنت حسنه وقف باید در جامعه نهادینه شود و مساجد و تکایا به عنوان مهم ترین اماکن برای تبلیغ فرهنگ وقف در میان مردم هستند که با توجه به این موضوع، در سال جاری حدود 200 روحانی اصفهانی به ترویج وقف پرداختند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اعلام این خبر گفت: فرهنگ وقف به عنوان سنت حسنه باید در جامعه نهادینه شود و مساجد و تکایا به عنوان مهم ترین اماکن برای تبلیغ فرهنگ وقف در میان مردم هستند که با توجه به این موضوع، در سال جاری حدود 200 روحانی در ناحیه یک شهرستان اصفهان به تبلیغ فرهنگ وقف در تکایا و مساجد پرداختند.

وی تصریح کرد: سنت حسنه وقف می تواند به ایجاد عدالت اجتماعی در سطح جامعه کمک کند و مردم باید با این سنت حسنه و آثار و خیرات آن بر روی زندگی فردی و اجتماعی آشنا شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: یک هزار و 290 موقوفه در این منطقه وجود دارد که یک هزار و 50 مورد از این موقوفات متصرفی بوده و تولیت آن با اداره اوقاف است و240 مورد از موقوفات نیزغیر متصرفی است که متولی دارند. بخشی از این موقوفات نیز به مساجد و حوزه های علمیه اختصاص دارند.

وی اضافه کرد: براساس آمار های موجود 73 بقعه متبرکه و مقبره در ناحیه یک شهرستان اصفهان وجود دارد که امامزاده ها و مقبره های شاخصی چون امامزاده حضرت زینب (س)، مقبره علامتین مجلسین، امامزاده هارون بن رشید، باقر عافیت، یحیی جلوان، شاه کرم و سید فاطمیه در این ناحیه وجود دارد که هر ساله با برگزاری برنامه های فرهنگی مانند طرح آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی نسبت به جذب مردم به برنامه های فرهنگی اقدام می شود.

این مسئول فرهنگی به برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: 17 هزار و 171 نفر از متقاضیان در مقاطع سنی مختلف در این دوره از مسابقات قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام اسماعیل پور، اجرای طرح بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه های مهم فرهنگی ذکر کرد و افزود: استان اصفهان در اجرای طرح بصیرت عاشورایی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد:اجرای برنامه هایی مانند بصیرت عاشورایی راهکاری برای جذب مردم به سوی برنامه های معنوی و معرفتی است و جوانان با حضور در چنین برنامه هایی در مقابل تهاجم های فرهنگی بیمه می شوند، چون و این برنامه ها سبب معرفت افزایی مردم و به ویژه جوانان می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به تعداد وقف های جدید ثبت شده در این ناحیه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت مورد وقف جدید در این منطقه صورت گرفته است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha