جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: از آنجایی که حوزه های علمیه مراکز تبیین و ترویج دین و تربیت طلاب هستند، وقف و احیای موقوفات حوزوی و کمک به پیشرفت و توسعه حوزه ها، یکی از پسندیده ترین موارد وقف است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، با بیان این که وقف جایگاه مهمی در توسعه فرهنگی دارد، اظهار داشت: وقف یکی از نیکو ترین سنت های حسنه در دین مبین اسلام بوده که در بسیاری از روایات ائمه اطهار(ع) به آن تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به مراتب وقف، گفت: وقف مراتب و بخش های گوناگونی همچون درمانی، آموزشی، تربیتی و حمایتی دارد که ساخت درمانگاه و بیمارستان، مدرسه، مراکز فرهنگی و حمایت از کودکان بی سرپرست از مراتب این سنت حسنه الهی است.

وی، وقف برای ساخت حوزه علمیه و کمک به پیشرفت آن را یکی از پسندیده ترین مراتب وقف عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از آنجایی که حوزه های علمیه مراکز تبیین و ترویج دین و تربیت طلاب هستند، وقف و کمک به پیشرفت و توسعه حوزه ها، یکی از پسندیده ترین مراتب وقف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، احیای موقوفات حوزوی را یکی دیگر از فعالیت های مهم در عرصه وقف دانست و تصریح کرد: موقوفات فراوانی به نام حوزه وقف شده، اما متأسفانه این موقوفات  بدون استفاده مانده و یا در بعضی جاها به تصرف بخش های دیگری در آمده اند، که لازم است هرچه سریعتر به این مسأله رسیدگی شود.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به وظیفه طلاب و مبلغان در هفته وقف و سایر ایام تبلیغی سال، اظهار داشت: هفته وقف بهترین فرصت برای معرفی این سنت حسنه به مردم است که در این راستا طلاب می توانند از سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی(ع) استفاده کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha