سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صالحی منش استاندار قم

حوزه / استاندار قم گفت:در شهر مقدس قم وقف باید در مسیر توسعه اسلام در اولویت قرار گیرد که در همین زمینه ساخت حوزه علمیه می تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش امشب در سومین همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات امامزاده جعفر شهید (ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به اهمیت رسانه ها در تبیین وقف اظهار داشت: رسانه‌ها در تبیین فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند، به طوریکه با خدمات خود می توانند در اعتلای فرهنگ شیعی گام بلندی بردارند.

استاندار قم با تاکید براین که برای تبلیغ وقف در قم  نیازمند فرهنگ سازی هستیم ، افزود: هرکاری برای نهادینه شدن نیازمند تبلیغ است که این موضوع در وقف که سنتی پسندیده است باید بیشتر نمود داشته باشد.

وی با تاکید براین که وقف نه تنها در فرهنگ شیعی و اسلامی بلکه در فرهنگ همه ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد، اذعان داشت: اهمیت این موضوع به قدری است که امروزه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به این موضوع پرداخته شده و  وقف هایی مخصوصا برای امور دینی وجود دارد.

استاندار قم تصریح کرد:  اهمیت وقف در شهر قم  دارای ارزش بسیار بالایی است  و از دیرباز مورد توجه ساکنان آن به ویژه علما و روحانیون بوده است؛ لذا امروز شاهد هستیم که عمده بیمارستان‌های قم مربوط به وقف است.

وی با بیان اینکه امروز قم 14 هزار موقوفه دارد، اذعان داشت: از این تعداد موقوفه  یک سوم مربوط به مراجع و روحانیون می باشد که این مهم نشان از اهمیت والای موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش،  با تاکید بر ماندگاری وقف برای سالیان دراز خاطرنشان ساخت: پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و دیگر ائمه(ع) بر وقف بسیار اهتمام داشتند، بطوری که  امروز بعد از 1400سال در مدینه چاه‌های آبی که امام علی(ع) و مسجدهایی  که پیامبر(ص) داشتند هنوز وجود دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع ، اصحاب رسانه باید در این زمینه کار کرده  و بر معرفی کارکردهای وقف اهتمام داشته  باشند.

استاندار قم، اذعان داشت : البته امروز وقف ها باید بر اساس نیازهای جامعه و مطابق هر منطقه صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر آن باشیم، در شهر مقدس قم  وقف باید در مسیر توسعه اسلام در اولویت قرار گیرد که در همین زمینه ساخت حوزه علمیه می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: ساخت مراکز آموزشی ،دانشگاه ها، مراکز بهداشتی و تربیتی و... از موارد دیگری است که باید مورد توجه واقفین قرار گیرد.

انتهای پیام 18/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha