یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتهد شبستری

مسجد، تنها برای اقامه عزا و نمازجماعت نیست، بلکه عقد ازدواج هم اگر اسلامی باشد می تواند در مسجد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مسجد جامع روستای کندرود با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در کمتر از 2 سال به همت جمعی از خیرین و اهالی این روستا احداث شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی،در مراسم افتتاحیه مسجد جامع روستای کندرود اظهار داشت: مسجد، تنها برای اقامه عزا و نمازجماعت نیست، بلکه عقد ازدواج هم اگر اسلامی باشد می تواند در مسجد برگزار شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: عمران مسجد تنها عمران ظاهری نیست بلکه عمران معنوی مسجد که حضور مردم و بویژه جوانان در مسجد است، نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر ضرورت جذب جوانان به مسجد تاکید کرد و اظهار داشت: از روحانیون و هیات امنای مسجد خواهش می کنم جوانان را جذب مساجد کنند و به هیچ وقت آن ها را ترد نکنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید به جوانان که آینده سازان مملکت هستند، توجه کرد، چرا که آن ها باید با مسجد و قرآن مانوس باشند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: باید با اجرای برنامه های متفاوت و جذاب برای جوانان، آن ها را از خطرات تهاجم فرهنگی غرب دور کرد.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: می توان با برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی و غیرتابستانی مثل کامپیوتر و ورزش و کلاس های تقویتی، نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کرد تا جوانان و نوجوانان بدانند مسجد به فکر آن هاست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha