یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله شبستری

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: هرچقدر که می توانید به اسلام عزیز خدمت کنید، از راه رسانه ملی، فرهنگ اسلام و اخلاق اسلامی، اسلامی که وحدت بخش و عزت بخش و دین رحمت است را ترویج کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در سالن پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام سعی می کنند چهره پیامبر اسلام را به عنوان چهره خشونت نشان دهند، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان برنامه های صدا و سیما باید چهره پیامبر اسلام و دین اسلام را به دنیا معرفی کنند.

وی ادامه داد: در هر عصری باید با بهره گیری از تکنولوژی آن عصر، دین اسلام به دنیا معرفی شود و رسانه وسیله و ابزاری برای تبیین این معارف الهی است.

امام جمعه تبریز گفت: تمام متولیان فرهنگی جمهوری اسلامی بویژه صدا و سیما در این مساله نقش دارند، چرا که صدا و سیما موثرترین و مهم ترین وسیله عامل تبیین یک سلسله حقایق و معارف است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در دنیا آغاز شده و ملت ها دنبال اسلام ناب هستند، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده اسلام تهاجم فرهنگی خود را آغاز کرده اند و می خواهند به جای اصالت های دین اسلام، مسائل مبتذل و دور از واقعیت و مطالب تحریف شده را به خرد مردم دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به جایگاه رسانه در قانون اساسی ابراز داشت: در قانون اساسی آمده است، وسایل ارتباط جمعی، رادیو و تلویزیون باید در جهت روند تکاملی انقلاب اسلامی در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار بگیرد و در این زمینه از اندیشه های مختلف بهره بگیرد.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه مساله فرهنگ نگران کننده شده است، گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند چرا که ایشان نیز از وضع فرهنگی کشور نگرانی دارند.

امام جمعه تبریز گفت: هرچقدر که می توانید به اسلام عزیز خدمت کنید، از راه رسانه ملی، فرهنگ اسلام و اخلاق اسلامی، اسلامی که وحدت بخش و عزت بخش و دین رحمت است را ترویج کنید.

وی همچنین در پایان با توصیه به تولیدکنندگان و برنامه سازان رسانه ملی گفت: در بهره گیری از رسانه ملی ملاک های اعتقادی، ارزشی باید مورد توجه قرار بگیرد و تولید کنندگان برنامه ها افرادی را داشته باشند که تمام ابعاد محصولات فرهنگی را بررسی کنند، مبادا نقطه ضعفی در برنامه های تولیدی باشد که مساله ساز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha