پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 339952
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
تجمع طلاب

حوزه / آیت الله شبستری با بیان این‌که دشمنان با استفاده از رسانه‌های مکتوب، مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سم مهلکی را در فضای جامعه پراکنده می کند، گفت: جز با فعالیت های فرهنگی و نقش آفرینی روحانیت متعهد و مسئول نمی توان به مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی آذربایجان شرقی که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه مومن باید در هر زمان موثر باشد، افزود: مومن باید در برابر مشکلات جانی و اقتصادی قوی باشد و افکارش بلند باشد و برای اعتلا و جهانی شدن اسلام فکر کند

این استاد حوزه، با تاکید بر اینکه بسیج شجره طیبه است، اظهارداشت: اگر روزگاری دفاع از نظام در جبهه‌های جنگ و نظامی تعریف می‌شد، امروز بسیجیان وظیفه دارند در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی به ایفای نقش ارزنده خود بپردازند.

آیت الله شبستری با تشریح نقش مهم بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: در تمام جنگ‌هایی که در زمان سلاطین و شاهان قبل از انقلاب اسلامی رخ داده، همواره بخش‌هایی از کشور در عرض چند روز جدا شده اند، چنانکه بحرین، 18 شهر قفقاز، قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای و دیگر مناطقی که امروز با عنوان کشور مستقل شناخته می شود، با چنین وضعی از ایران جدا شدند.

وی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس، تنها جنگی بود که نه تنها حتی یک وجب از خاک کشور اشغال نشد، بکه تمام دنیای کفر که حامی رژیم بعث عراق در حمله به ایران بودند، شکست مفتضحانه‌ای از بسیجیان ایران اسلامی متحمل شدند، بسیجیان امروز وارثان شهدای دفاع مقدس هستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود نقش‌آفرینی در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی برای براندازی نظام اسلامی ایران از راه نظامی مأیوس و ناامید شده است، اما امیدوار به نتیجه‌بخش بودن تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دارد، وظیفه امروز روحانیت حفظ و حراست از اسلام و ارزش های دینی است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که دشمنان با استفاده از رسانه‌های مکتوب، مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سم مهلکی را در فضای جامعه پراکنده می کند، گفت: جز با فعالیت های فرهنگی و نقش آفرینی روحانیت متعهد و مسؤول نمی توان به مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام و تشیع پرداخت.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان از جنگ نرم نیز همچون دوران دفاع مقدس شکست خورده هستند، گفت: بارها نامه‌نگاری از سوی مقامات آمریکایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از عجر و ناتوانی آنان است، قطعا اگر ملت مقاومت و ایستادگی کند، در آینده نه چندان دور هم آمریکا، هم رژیم صهیونیستی، هم داعش و هم گروه‌های تکفیری به سمت نابودی خواهند رفت.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش پایانی با اشاره به اینکه امریکا و اسراییل امروز رو به افول هستند، خاطرنشان کرد: به گفتگوی 1+5 نگاه نکنید که امریکا و کشورهای اروپایی امروز و فردا می کنند، تا چند سال آینده هیچ اثری از داعش و صهونیستم و قدرت امریکا باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: روحیه استقامت و اخلاص خود را حفظ کنید و ولایت پذیری خود را تقویت کنید و این مساله را در جامعه بیشتر ترویج و تقویت کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha