شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شبستری

بسیاری از مراسم ها از جمله عروسی و قضاوت در صدر اسلام در مساجد انجام می شد، مساجد تنها جای مراسم ختم نیست و عروسی و عقد هم با رعایت شئونات می تواند در مسجد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، شامگاه روز چهارشنبه در همایش ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت نواحی سه گانه تبریز با تاکید بر جایگاه مساجد با اشاره به اینکه تمام برنامه های فردی و اجتماعی باید در مساجد انجام شود،ابراز داشت: مسجد خانه خداست و اگر مومنی به خانه خدا برود، به عنوان زوار الهی محسوب می شود. 

امام جمعه تبریز مسجد را تربیت کننده و هدایت کننده دانست و تصریح کرد: اهل مسجد اهل رشوه و ربا و ترس نیست و از فساد اقتصادی و اخلاقی و دین فروشی و وابستگی به بیگانه منزه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مسجد در صدر اسلام مرکز تمام تحرکات بود، اظهار داشت: بسیاری از مراسم ها از جمله عروسی و قضاوت در صدر اسلام در مساجد انجام می شد، مساجد تنها جای مراسم ختم نیست و عروسی و عقد هم با رعایت شئونات می تواند در مسجد برگزار شود.

امام جمعه تبریز در ادامه عنوان کرد: هیات امنا، ائمه جمعه و انجمن های اسلامی فرزندان خود را به مسجد دعوت کنند تا مساجد احیا شود، آبادانی مساجد تنها به عمران و تعمیر ظاهری مسجد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: اختلاف ها بین اصحاب مسجد در برخی مساجد به آبادی مسجد ضربه می زند، روحانیت مساجد باید ایجاد وحدت کنند و در این شرایط که دشمن به فکر اختلاف اندازی است، همه را به خط ولایت دعوت کنند.

وی همچنین گفت: عزاداری ها نیز باید در مساجد برپا شوند و تکیه هایی که در کنار مساجد احداث می شوند، معلوم نیست که از نظر اسلام درست باشند.

آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: مسجد مرکز عظمت و قدرت و توانایی مسلمین است و برهمین اساس، رژیم صهیونیستی مساجد را تخریب می کند.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به اینکه در مساجد کشورهایی مثل ترکیه اذان به طور مستمراز مساجد پخش می شود، تاکید کرد: پخش اذان از مساجد لازم است و هیچ کس نمی تواند مانع پخش اذان از مساجد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha