پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت به انزواکشاندن تفرقه افکنان، تصریح کرد: علماي شيعه و سني باید نماد هم رأيي و اتحاد در جامعه باشند تا مردم از آنان درس وحدت بياموزند.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه‌، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي، امروز در همايش "وحدت و امنيت" كه به مناسبت هفته وحدت با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، مسئولين و نمايندگان استان، در محل مصلي امام خميني(ره) اروميه برگزار شد، همگرايي و وحدت را اساس زندگي مسالمت آميز امت اسلامي خواند و اظهارداشت: اميرالمومنين (ع) در نهج البلاغه مي فرمايند: «تأًسي كنيد به روش و منش پيامبر اكرم(ص) كه مايه شكيبايي و صبر است، هركس شكيبايي پيشه كند جز محبوب ترين مردم در نزد خدا است».

وي، رسول اكرم(ص) را منادي وحدت در بين مردم دانست و افزود: براساس آيات و روايات وحدت و همدلي از شعائر اصلي پيامبر اكرم(ص) بوده است، چنانكه در آيه 103 آل عمران «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» قرآن كريم بر ضرورت تمسك جستن بر ريسمان الهي تاكيد کرده است.

امام جمعه اروميه، وحدت را تنها ركن صيانت از ارزش ها و تقابل با دشمن عنوان كرد و افزود: جاي شكرگزاري است كه امروز در استان آذربايجان غربي با وجود همسايگي با سه كشور، شاهد اتحاد و  يكرنگي شيعه و سني هستيم.

حجت الاسلام والمسلمین قريشي با اشاره به جايگاه علماي شيعه و سني به عنوان آمران به معروف و ناهيان از منكر، خاطرنشان كرد: علماي بزرگ شيعه و سني، بايد آگاه باشند كه در زمان هاي حساس بصيرت افزايي و پيشگام مردم باشند، سوره آل عمران مي تواند شاخص مناسبي براي هدايت مردم و دعوت به وحدت و تمسك به حبل الله باشد.

وي یادآور شد: با تأمل در آيات قرآني مي توان عوامل عذاب الهي را دريافت، به گونه اي كه خداوند متعال برپايي اختلاف و تفرقه را زمينه ساز عذاب عظيم و دردناك بيان مي كند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: علماي شيعه و سني باید نماد هم رأيي و اتحاد در جامعه باشند تا مردم از علما درس وحدت بياموزند.

انتهاي پيام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha