پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صدرالدین عارفی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند گفت: زن با پاکدامنی خود می تواند شخصیتی چون حضرت محمد(ص) تربیت کند که به معراج برود ، یا شخصیتی مانند حضرت زینب (ع) تربیت کند که اسوه صبر و استقامت زنان باشد.

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به اینکه اسلام زن را شریک زندگی مرد قرار داده اظهار کرد: در اسلام زن و مرد تفاوتی ندارد و زن یک عضو مهمی از زندگی خانوادگی است.

وی ادامه داد:زن در قیاس با مرد همچون گل از جسم و روانی لطیف تر و حساس تر برخوردار است و همین لطافت طبع است که خداوند متعال مقام مادری و تربیت فرزند را مخصوص زنان قرار داده است.

حجت الاسلام عارفی، با بیان اینکه کلید آرامش و صمیمیت خانواده در دست زنان است، افزود: همان گونه که خوبی و لطافت گل ،سبب هم نشینی دائم بلبل با او می شود، زن خوب سبب رونق خانه و دلگرمی شوهر در سختی هاست.

وی در خصوص نگاه غرب به زنان بیان کرد: در غرب، زن به عنوان یک وسیله  است و  او را به عنوان کالایی مبادله می کنند و آن طور که در اسلام برای زن احترام قائل شده آنها این کار را انجام نمی دهند، در صورتی که در اسلام  برای زن احترام و حق و حقوقی مخصوص قائل شده است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه  بیرجند افزود: در کشورهای غربی که زنان بدون حجاب در محیط های کاری ، تحصیلی و... حاضرند وقتی مرد به خانه می آید، به واسطه ارتباط با زنان دیگر، میلی برای هم صحبتی با همسر خود ندارد، ولی زنان مسلمان که حجاب دارند سبب می شوند که زنان برای همسرانشان دل‌رباتر باشند.

وی با بیان اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود  گفت: زن با پاکدامنی خود می تواند شخصیتی چون حضرت محمد(ص) تربیت کند که به معراج برود ، یا شخصیتی مانند  حضرت زینب (ع)  تربیت کند که اسوه صبر و استقامت زنان باشد، زن پاک و با فضیلت می تواند فرزندان خوب و صالح تربیت کند.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه امام علی(ع)  براساس آن چه  که خداوند برای یک انسان کامل تعیین کرده رفتار می کردند گفت: محبت، احترام و اخلاق خوب نسبت به همسر و خانواده بهترین هدیه امام علی(ع) به حضرت زهرا(س) بود

وی  با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که جامع همه کمالات بوده افزود: همان طور که پیامبر برای ما اسوه است حضرت زهرا (س) هم می تواند برای زن اسوه قرار بگیرد.

این استاد حوزه، با بیان اینکه تحقیق ، پژوهش و بیان کردن فضیلت اهل بیت از وظیفه روحانیت است، خاطرنشان ساخت: روحانیون باید با رفتار و اعمالی اسلامی، الگوی جامعه باشند و همچنین با بیان فضایل اخلاقی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار  مردم را به طرف رستگاری هدایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha