شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هاشمی رفسنجانی

برخی آدم های نادان با شعارهای عجیب و غریب خیال می کنند در حال خدمت به اسلام هستند /کاری که غربی ها نتوانستند انجام دهند، امروز تندروها انجام می دهند/ اگر گروه های سیاسی با منطق نبی مکرم اسلام(ع) عمل کنند، وسیله تکامل جامعه خواهند بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در همایش"پیامبر رحمت و مدارا" که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) گفت: امروز دنیای اسلامی دچار مصیبت بزرگی از سوی تندروها شده و مسلمانان تندرو و نادان اسلام را به گونه ای دیگر معرفی می کنند.

وی با بیان این که یک روز غربی ها تلاش کردند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند، اما آن دوره گذشت و کم کم چیز دیگری از اسلام با کمک مبتکران شکل گرفت، تصریح کرد: کاری که غربی ها نتوانستند انجام دهند، امروز تندروهای مسلمان انجام می دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در سراسر منطقه جهان اسلام، تندروها به نام دین و پیامبر(ص) اقداماتی انجام داده و می دهند که مصیبتی برای جهان اسلام است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید به عنوان انقلاب اسلامی تلاش کنیم حقایق اسلام و چهره واقعی پیامبر(ص) را به جهانیان معرفی کرده و جامعه جهانی را بیشتر با اسلام و رسول رحمت و مدارا آشنا کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم استفاد از ابزارهای نوین اطلاع رسانی در انتقال معارف اسلام ناب، ابراز داشت: مقابله با تندروی ها از ضرورت های جامعه اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: پیامبر(ص) به عنوان الگوی رحمت و مدارا 13 سال در مکه هر روز تحت فشار و اذیت بود و زمانی که مکه را فتح کردند، همگان انتظار داشتند که انتقام بگیرند،  اما حضرت رسول(ص) فرمودند "امروز روز رحمت است" و همه کسانی که به ایشان ستم کرده بودند را بخشیدند. در واقع پیامبر(ص) در عمل چهره اسلام را نشان دادند و امروز ما باید رسالت و چهره واقعی اسلام ناب را به دنیا معرفی کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: برخی آدم های نادان با شعارهای عجیب و غریب خیال می کنند در حال خدمت به اسلام هستند، اما در حال ضربه زدن به پایه های معارفی اسلام هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی  در ادامه با اشاره به این که گروه های سیاسی همیشه به دلیل اختلاف ها در تضاد هستند، تصریح کرد: اگر احزاب و گروه های سیاسی با منطق نبی مکرم اسلام(ع) عمل کنند، وسیله تکامل جامعه خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز باید پیامبر رحمت و مدارا را به عنوان یک الگوی درست به مردم دنیا معرفی کنیم تا جوانانی که تشنه حق و حقیقت هستند،  جذب شوند.

وی با اشاره به اخبار رسانه های دنیا مبنی بر انفجار و خشونت در کشورهای اسلامی، گفت: تندروی بلا و ویروس برای جوامع اسلامی است، چرا که ایجاد تفرقه خلاف اسلام است و ما باید به دنبال وحدت باشیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ما با اتحاد و همدلی توانستیم رژیم طاغوت را با آن همه قدرت به زیر بکشیم و بعد از آن نیز مانند انقلاب های دیگر اقدام نکردیم که همه را بیرون کنیم، چرا که انقلاب اسلامی، انقلاب رحمت است.

وی، اتحاد و انسجام ملی را مهمترین عامل بقای انقلاب دانسته و گفت: در دوران جنگ تحمیلی تمامی مردم اعم از اهل سنت، شیعیان، مسیحی و ارمنی با وحدت حضور داشتند و شهید دادندآ اما امروز شرایط اتحاد را از دست داده ایم و نباید اینطور باشد، چرا که ضداسلام و دین است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید در عین اختلاف نظر با یکدیگر برادرانه رفتار کنیم، افزود: امروز امت اسلامی گرفتار عذاب تفرقه شده است و نتیجه آن نیز به ضرر همگان خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که شاید خشکسالی و دیگر بلاهای طبیعی نیز اثرات تفرقه باشد، ابراز داشت: ما باید تفرقه های بی خودی را کنار بگذاریم، چرا که تفرقه و دودستگی به نفع هیچ کس نیست. علمای امت اسلامی باید و در عمل و گفتار جامعه را به وحدت دعوت کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که دانشگاه های ما باید مظهر وحدت و اظهارنظرهای متضاد، اما دوستانه باشند، ادامه داد: اختلاف نظرهیچ اشکالی ندارد، اما نزاع اشکال دارد و ابهت ما را از بین می برد و نباید کاری کنیم که در جامعه خصومت ایجاد شود، بنابراین سعی کنیم خصومت ها را کمتر کرده و به همدلی برسیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha