جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زارعان

حوزه/ جامعه اسلامی نیازمند وحدت است، ولی آنگونه که باید و شاید نسبت به این مساله عمل درستی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسملین زارعان مدیر مجتمع  آموزش عالی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مدرسه عالی معارف اسلامی جامعة المصطفی گفت: مظلومیت پیامبر اکرم(ص) ناشی از کم کاری ماست؛ در خصوص شناخت رسول گرامی اسلام(ص) و وظیفه ما نسبت به این وجود مبارک و اهل بیت(ع) ایشان کم کاری کرده ایم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در راس مظلومان عالم قرار دارند؛ در عصری زندگی می کنیم که مسلمانان جمعیت بزرگی از جامعه جهانی را تشکیل می دهند؛ مسلمانان امور استراتژیک جهان را نیز در اختیار دارند؛ ولی در همین عصر دنیا به خودش اجازه می دهد که به حضرت اهانت کند و به خود اجازه می دهد که علیه اولین شخص عالم توهین کند.

حجت الاسلام والمسملین زارعان بیان کرد: این مساله به طور خاص، مصداق عمل نکردن جامعه اسلامی به وظیفه اصلی و حقیقی خود است؛ این مساله وظیفه ای سنگین برای ما ایجاد می شود که همه ما به عنوان کسی که خود را سرباز مکتب این حضرت معرفی می کنیم در این عرصه وظیفه داریم.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در حوزه وحدت اسلامی نیز باید گفت که این وحدت نیز مفهومی مظلوم در عالم اسلام است و این مظلومیت نیز ناشی از کم کاری ماست.

وی افزود: یکی از مظلومیت های رهبر انقلاب، درک ضعیف از پیام ایشان مبنی بر اینکه جامعه اسلامی در دنیای امروز نیازمند وحدت است، ولی آن گونه که باید و شاید نسبت به این مساله عمل درستی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسملین زارعان بیان کرد: باید ببینیم که نگاه ما به وحدت چگونه است؛ اگر کسی به ضرورت وحدت اعتقاد نداشت و با اکراه از وحدت سخن گفت، قطعا باید در بازتعریف این مفهوم در خود تجدید نظر کنند؛ رهبر انقلاب گفتند متوجه ضرورت وحدت نیستند.

رئیس مجتمع  آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نباید رهبر خود را در زمان حیاتمان تنها بگذاریم و ایشان را با مظلومیت مواجه کنیم، زیرا ایشان همیشه بر لزوم وحدت داشتن تاکید دارند که باید در این راه گام های اساسی برداریم.

خروجی های حوزه عالمان و  انسان های خودساخته هستند

وی افزود: جامعه المصطفی(ص) در برنامه اصلی خود، مساله تربیت اسلامی، تهذیب، اخلاق و معنویت را در دستور کار خود دارد؛ افتخار حوزه به خروجی های خود که انسان های خودساخته و عالم و فاضل است، می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان بیان کرد: پیام قرآن آن است که افرادی تربیت شوند که در لحظه لحظه فضل علمی شان با خودساختگی و تهذیب نفس همراه شوند؛ مسئله تربیت تابلوی اصلی کار حوزه هاست و مساله تربیت اسلامی در برنامه اصلی حوزه قراردارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: برای تحقق این مساله نیازمند سیاستگذاری مناسبی در این عرصه بود؛ مدرسه معارف اسلامی با تمرکز بر مسایل اخلاقی و تربیتی با این هدف راه اندازی شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha