چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
یحیی عقیلی

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تاکنون بیش از 100 روحانی شهید اهل سنت در کشور شناسایی شده اند که در راستای دفاع از انقلاب و حفظ وحدت مسلمین به شهادت رسیده اند.

یحیی عقیلی در گفتگو با خبرنگار گروه  استان ها خبرگزاری «حوزه»، باگرامیداشت هفته وحدت، اظهارداشت: وحدت از جمله اصول اساسی در اسلام است که برای برقراری آن، خون های زیادی ریخته شده است.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به نقش روحانیت شیعه و سنی در حفظ اتحاد و انسجام امت اسلامی،  افزود: علمای بسیاری برای ایجاد وحدت شهید شده اند که در  میان این شهدا، علمایی از اهل سنت هم به چشم می خورد.

وی با بیان این که این شهدا مصداق بارز و عملی وحدت هستند، ادامه داد: تاکنون بیش از 100 روحانی اهل سنت در کشور شناسایی شده اند که به طرق مختلف، در راستای دفاع از انقلاب  اسلامی  و حفظ وحدت و اتحاد مسلمین به شهادت رسیده اند. این افراد بیشتر در  اوایل انقلاب بخاطر داشتن تفکر وحدتی، توسط گروهک های تروریستی به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند.

عقیلی با اشاره به این که انقلاب اسلامی به واسطه پشتیبانی و وحدت مردم  به وقوع پیوست، توانست به سرعت در جهان منتشر گردد، گفت: دشمنان اسلام از این ماجرا به شدت ناراحت بوده و سعی می کنند به هر شکل ممکن به انقلاب ضربه وارد کننند، اما دسیسه های آنان با هوشیاری و وحدت و انسجام مردم خنثی می گردد.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور اضافه کرد: در طول دوران بعد از انقلاب و به خصوص دفاع مقدس، دشمنان سعی کردند، از مناطق مرزی وارد کشور شوند، اما در این مسیر موفق نشدند، و لذا به ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در این مناطق پرداختند که در این میان نقش علمای اهل سنت در بصیرت افزایی و آگاهی مردم بسیار موثر بود و همین امر خشم دشمنان را برانگیخت و با اجیر کردن مزدورانی، به ترور ناجوانمردانه روحانیون اهل سنت که قریب به اتفاق آنها در سمت امام جماعت و یا جمعه مشغول فعالیت بودند، اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای از این روحانیون دارای تحصیلات عالیه دینی بوده و سخنان آنها در حفظ وحدت جامعه اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار بود که همین امر باعث شد دشمنان وجود آنها را تحمل نکرده و آنان را به شهادت برسانند

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: با توجه به مأموریت های بین المللی کنگره شهدای روحانی، هم اکنون در بعد جهانی نیز روحانیون شهید شناسایی شده اند که اکثر آنها در عرصه تحقق و دفاع از وحدت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام313/18

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha