سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ مسلمین باید در برابر نقشه های دشمنان اسلام، بیدارو هوشیار باشند وبا بصیرت همه جانبه خود وحدت و یگانگی خود را حفظ کنند چرا که اساسا امنیت کشور و منطقه در سایه اتحاد و برادری بین مسلمین حاصل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهرامروز در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس، که در دفتر معظم له برگزار شد گفتند: معیار وحدت بین مذاهب اسلامی این آیه از قرآن کریم است که می فرماید: "محمد رسول الله و الذین آمنو اشداء علی الکفار رحماء بینهم" چرا که منظور این است که کسانی که همراه پیامبر(ص) و مسلمانان هستند باید در برابرکفر و استبداد اتحاد و برادری داشته باشند و بین خودشان صمیمی  و مهربان باشند.
 معظم له افزودند: از روزی که پیامبر(ص) برای برپایی اسلام گام برداشته است اولین کار مهم ایشان  ایجاد اتحاد بین مسلمین بوده است  و تعبیر قرآن  کریم  این است که می فرماید:" مسلمین با هم برادرند و باید بر اساس رأفت اسلامی  با هم برخورد کنند".

 ایشان اظهار داشتند: بر اساس روایات متعدد، مؤمن واقعی کسی است که با مردم انس و الفت داشته باشد و کسی که با مردم مهربان نیست و مردم نمی توانند با او الفت بگیرند، در او خیری نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: پیامبرگرامی اسلام(ص) بنیان مسلمانان را به یک ساختمان تشبیه می کند چرا که همانطور که اجزا مختلف ساختمان به هم پیوسته اند، مسلمین نیز باید با هم پیوسته  و اتحاد داشته باشندو همانند اعضای یک پیکر با هماهنگی لازم در مشکلات و دشواری ها به داد یکدیگر برسند.

 این مرجع تقلید  با بیان اینکه باید روز به روز سعی کرد تا وحدت بین مسلمانان بیشتر شود اظهار داشتند: دشمنان از طریق اختلاف افکنی میان عرب و عجم ، غنی و فقیر،شیعه و سنی و دیگر اختلاف ها به دنبال ضربه زدن به مسلمین هستند و باید در مقابله با همه دشمنان اسلام به خصوص حکومت آل سعود و قطر که در برابر غربیها ذلیل و خوار هستند و با پولهای هنگفت به دنبال سرکوب شیعه و اسلام در منطقه هستند، همه مذاهب با یکدیگر متحد شوند تا نقشه های دشمن خنثی  شود و آنها نیز خوار و ذلیل شوند.

ایشان افزودند: وحدت بین سنی و شیعه یکی از کارهای مهم امام خمینی(ره) در جامعه بود و در گذشته نیز این دو مذهب در مجالس هم شرکت می کردند و در یک حوزه درس می خواندند. بنابراین باید روح برادری و اخوت بین مسلمین برقرار باشد تا  نقشه های دشمن ازبین برود و مأیوس شوند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید  مسلمین در برابر نقشه های دشمن بیدار  باشند و هوشیاری همه جانبه خود را حفظ کنند و اساسا امنیت کشور در سایه  همین اتحاد و برادری بین مسلمین حاصل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha