جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: فقها و علمای بزرگ هر عصر در دوران غیبت، وظیفه هدایت امت را به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در دیدار با جمعی از افراد فعال در سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفتند: فقها و علمای بزرگ هر عصر در دوران غیبت، وظیفه هدایت امت را به عهده دارند.

ایشان افزودند: دوران های مختلفی بر دنیا گذشته است و حکام جابر و ستمگر و مکاتب انحرافی متعددی روی کار آمده اند که از آن جمله شرایط می توان به دوقطبی شدن دنیا اشاره کرد.

این مرجع تقلید گفتند: آمریکا و شوروی می خواستند ایران را برده خود کنند؛ که در آن زمان هم بزرگان حوزه به خصوص امام راحل در مقابل این جریان ایستادگی کردند؛ نخستین کار انقلاب پس از پیروزی نظام اسلامی، از بین بردن پایگاه آمریکا در ایران بود.

ایشان تصریح کردند: ایران راحل در زمان طاغوت در مقابل همه حربه های شاه برای حاکمیت روح آمریکایی در جامعه ایستادگی کردند و اجازه ندادند که او با خیال راحت ایران را برده آمریکا کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: در زمانی که توطئه شاه برای اجرای حکم علیه امام راحل در حال انجام بود بزرگانی مثل حضرات آیات امینی، جنتی، خزعلی و بنده امضاهایی را جمع کردیم.

این مرجع تقلید بیان کردند:شاه مفسده های بسیار داشت از جمله برگزاری جشن های 2500ساله و...؛ شاه برای کوبیدن جریان انقلابی مقاله ای را در روز 17دی ماه منتشر کرد که عکس العمل مردم را ببیند که همین اشتباه باعث شد که حکومت او برچیده شود.

ایشان گفتند: بنده در آن روز در جمع مردمی که در بیت گرد هم آمده بودند سخنرانی کردم که باعث خیزش مردم علیه شاه شد؛ این جریان بعد از شهادت سید مصطفی فرزند ارشد امام بود که به واسطه همین در شهرها مراسم چهلم برگزار شد و آن قیام‌ها در شهرهای مختلف شکل گرفت که منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن شد و در همین راستا امام خمینی(ره) فرمودند شهادت سید مصطفی از الطاف خفیه خداوند بود.

معظم له افزودند: در مراسم چهلم بزرگداشت سید مصطفی خمینی بود که اولین شعار مرگ بر آمریکا از درون مردم فضا را پرکرد.

حضرت آیت الله  نوری همدانی  مهم‌ترین دستاورد انقلاب را ولایت فقیه دانستند و تصریح کردند: این انقلاب توانست برای نخستین بار یک حکومت ولایی و اسلامی ایجاد کند؛ رهبری پس از امام خمینی(ره) به خوبی توانسته است در دریای پرتلاطم مشکلات، کشتی این نظام را هدایت کند که البته این موضوع با تدبیر و هدایت‌های به موقع رهبری صورت گرفته است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha